سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات واکسیناسیون تب برفکی کلیه دام‌های سنگین در خراسان رضوی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: عملیات رایگان واکسیناسیون تب برفکی از هفتم خرداد به مدت یک ماه در کلیه گاوداری‌های استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محسن عابدزاده رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در این مرحله، کلیه دام‌های سنگین (گوساله و گاو) صنعتی و مناطق روستایی به تعداد حدود ۳۰۰ هزار راس، تحت پوشش عملیات ایمن‌سازی علیه بیماری تب برفکی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در این مرحله و در راستای واگذاری امور تصدی‌گری، اجرای ۴۰ درصد از عملیات یادشده به‌بخش خصوصی دامپزشکی واگذار شده است که بخش دولتی نظارت کاملی بر اجرای عملیات فوق دارد.


رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: مطابق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، به‌منظور به‌حداقل رساندن خسارات ناشی از بیماری، کلیه دام‌های سنگین استان با رعایت کلیه اقدامات بهداشتی ـ قرنطینه‌ای تحت پوشش عملیات مایه‌کوبی قرار می‌گیرند.

عابدزاده با تاکید بر نظارت بخش دولتی بر نحوه انجام خدمات توسط اکیپ‌های مایه کوب افزود: طرح مذکور، تا ۳۰ روز کاری ادامه دارد و گزارش‌دهی انجام عملیات از طریق سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات واکسیناسیون تب برفکی برای دامداران و روستاییان استان به صورت رایگان انجام می‌شود ادامه داد: برابر دستورالعمل ارسالی، واکسن مورد استفاده در این طرح از نوع واکسن‌های بهادار بوده و هرگونه توزیع و عرضه غیرمجاز واکسن تب برفکی در سطح استان از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری می‌شود و نیز صدور مجوز تردد دام در سطح استان، حداقل دو هفته پس از اتمام انجام مایه‌کوبی و در صورت رعایت تمهیدات قرنطینه‌ای ـ بهداشتی و رعایت مفاد سایر دستورالعمل‌های مربوطه مانند قبل توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان بلامانع است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت:دامداران تا حد ممکن از رفت و آمد به دامداری یکدیگر اجتناب ورزیده و محتوای حوضچه‌های ضدعفونی را همه روزه با مواد مناسب پر کرده و از حمل‌ونقل و خریدوفروش بدون ضابطه هر نوع دام خودداری کنند.

عابدزاده با توجه به حساسیت موضوع، از نیرو‌های انتظامی نیز خواست تا از تردد بدون مجوز دام‌ها در سطح راه‌های استان به‌طور کامل ممانعت به‌عمل آورده و موارد تخلف را به‌دامپزشکی منطقه گزارش کنند تا هماهنگی لازم با مراجع قضایی انجام شود.

انتهای پیام //م. ن


واکسیناسیون دام‌های سنگین در خراسان رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.