سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجسمه "میش مرغ" در بوکان ساخته می‌شود

شهردار بوکان از برنامه ریزی برای ساخت مجسمه میش مرغ و نصب آن در یکی از ورودی این شهر خبرداد.

بابک رستم پور شهردار بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، از تصویب طرح ساخت مجسمه "میش مرغ" توسط شورای اسلامی این شهر خبرداد و آغاز عملیات اجرائی آن را مشروط به تائید نهایی هیئت تطبیق عنوان کرد.
 
وی گفت: ساخت این تندیس توسط هنرمند مجسمه ساز بوکانی "رامیار فاضلی" انجام می‌گیرد و ساخت آن دو ماه طول می‌کشد و سپس در ورودی شهر از طرف مهاباد (امیرآباد) نصب می‌شود.

شهردار بوکان همچنین در واکنش به برخی از انتقاداتِ مطرح شده در خصوص طرح اِلمان‌های فلزی نصب شده در سطح این شهر گفت: "با توجه به وجود مشکلات و کمبود‌های فراوان، تاکنون اقداماتی صرفاً در جهت جبران بخشی از این کمبود‌ها صورت گرفته و به نظر من به مرحله انتقاد از جزئیات آن نرسیده ایم؛ در حال حاضر به تحرک نیاز داریم و سعی می‌کنیم که این حرکت‌ها به طور کامل عملیاتی شود و سپس به مرحله انتقاد از آن برسد. "

بابک رستم پور می‌گوید که طراحی ۱۵ اِلمان فلزی نصب شده در سطح شهر بوکان با استفاده از فرهنگ بومی منطقه انجام شده است و ساخت و اجرای آن نیز برعهده هنرمندان و صنعتگران بوکانی بوده است.

او در ادامه از اتمام پروژه ساخت این نوع اِلمان‌ها خبرداد و تاکید کرد که شهرداری بوکان قصد دارد بر روی ساخت و نصب تندیس ۲۰ تن از مفاخر و شخصیت‌های بوکانی متمرکز شود و در این راستا حدود هفت ماه پیش درخواست اخذ مجوز ساخت و نصب این‌ها تندیس تحویل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان داده شده است.

رستم پور همچنین در پایان از برنامه ریزی برای ساخت و نصب تندیسی با مفهوم انتظاعی -نه شخصیتی- در میدان فرمانداری بوکان خبرداد و دلیل عدم ساماندهی این میدان را "انتظار برای اخذ تصمیم نهایی شورای اسلامی شهر در خصوص پروژه طرح تحول این میدان" عنوان کرد.

شهردار بوکان چندی پیش نیز تاکید کرده بود که نباید مشکلات اقتصادی مانع توسعه زیرساخت‌های فرهنگی این شهر شود و شهرداری تمام توان خود را برای توسعه و حفظ این زیرساخت‌ها به کار می‌برد.
 
انتهای پیام/م
 

احداث مجسمه "میش مرغ" در بوکان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.