سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح سودای بندگی در مدارس با نیاز‌های ویژه کردستان اجراشد

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح سودای بندگی با موضوع آموزش تئوری وعملی وضو ونماز در مدارس با نیاز‌های ویژه استان خبر داد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، گفت :  امروز مراسم اختتامیه طرح سودای بندگی در مسجدالنبی سنندج برگزار شد.

خلیل رنجبر افزود : این طرح به منظور گسترش فرهنگ عملی نماز در راستای ارائه آموزش‌های دینی و مذهبی شامل نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دختر و پسر دوره اول ودوم ابتدایی استان اجرا شد.

 وی با اشاره به شرکت ۳۵۰ نفر دانش آموز با نیاز‌های ویژه دختر وپسر استان در این طرح تصریح کرد: طرح سودای بندگی از جمله برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش استثنایی است که با هدف نهادینه ساختن فرهنگ انسان ساز نماز وتعالی روح وروان در بیش از ۵۰ مدرسه مستقل وضمیمه شهری وروستای دوره ابتدایی با نیاز‌های ویژه استان در سال تحصیلی جاری اجرا شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: ۱۰۳ نفر پرسنل در ۱۶ شهرستان، ناحیه و منطقه مجری اجرای این طرح برای دانش آموزان دارای آسیب بینایی، دارای آسیب شنوایی، معلول جسمی حرکتی وکم توان ذهنی در مدارس با نیاز‌های ویژه بودند.

رنجبرخاطر نشان کرد: در اجرای این برنامه معلم در کلاس به صورت عملی و تئوری نماز را برای دانش‌آموزان توضیح داده و اجرا می‌کند و پس از آن نیز دانش‌آموزان سعی در اجرای صحیح آن دارند.

وی گفت: به لحاظ پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتیدر آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت ها، استعدادها، نیاز‌ها وخواسته‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرارگیرد.

رنجبر در ادامه با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ نماز، برپایی نماز جماعت، تقویت انس با قرآن، عترت وچگونگی انجام احکام ضروری وضو، غسل وتیمم از دیگر اهداف اجرای این طرح است، افزود: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت هاپرورشی آموزش وپرورش با نیاز‌های ویژه است.

گفتنی سال گذشته این طرح با شرکت ۲۹۴ دانش آموز با نیاز ویژه استان در سطح ۱۳ شهرستان اجرا شد.

انتهای پیام/ع

طرح سودای بندگی در مدارس با نیاز‌های ویژه کردستان اجراشد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.