رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از شرکت ۳۰۶ نفر از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان در مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رییس آموزش وپرورش استثنایی استان عصر امروز در آیین اختتامیه دهمین دوره مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه که با حضور جمعی از مسئولین در سالن همایش معلم اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، گفت: ۳۲ نفر عوامل متخصص فنی و اجرایی مسئولیت برگزاری این مسابقات را بر عهده داشتند.

خلیل رنجبر در ادامه گزارشی از روند برگزاری مسابقات ارائه کرد و گفت: در این دوره از مسابقات که با حضور ۱۷۱ نفر دانش آموز با نیاز ویژه پسر و ۱۳۵ نفردانش آموز با نیاز ویژه دختر برگزار شد: در بخش ورزشی ۵۳ نفر پسر و ۳۳ نفردخترو در بخش فرهنگی، هنری ۳۴ نفرپسر و ۱۶ نفر دختر استعدادیابی و به عنوان برترین‌های استانی معرفی شدند.

رنجبر با تأکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش آموزان با نیاز‌های ویژه بیان داشت: این مسابقات علاوه بر ایجاد شور ونشاط، کاهش آثار سوء جسمانی و روحی ناشی از معلولیت به آن‌ها کمک می‌کند که مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی در ادامه افزود: تربیت بدنی به عنوان جزیی لاینفک از نظام آموزش و پرورش بایدبرخوردار ازآخرین و متداول‌ترین روش‌های صحیح تدریس باشد تا بتواند در حل مشکلات دانش آموزان به خصوص دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در امر یادگیری و مهارت‌های ورزشی کمک کند.

رنجبر در پایان از مساعدت و همت مدیر کل آموزش و پرورش کردستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تامین اعتبار ات لازم جهت ساخت و احداث سالن فرهنگی ورزشی چند منظوره ویژه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه مدرسه پارسا تقدیر و تشکر کرد. واظهارداشت: با ساخت این سالن جامعه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان به جایگاه واقعی خود در حوزه فرهنگی و تربیت بدنی خواهند رسید

انتهای پیام/ع

شرکت ۳۰۶ دانش آموز با نیاز‌های ویژه استان در مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.