سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه ۱۷۹۸ مورد خدمت حقوقی به مددجویان کرمانی

قائم‌مقام کمیته امداد استان کرمان گفت:طی پارسال هزار و ۷۹۸ مورد خدمت حقوقی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کرمان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سهراب روستایی؛ قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان ارائه خدمات حقوقی رایگان به مددجویان را یکی از اقدامات این نهاد در جهت توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت اعلام کرد و گفت: هزار و ۷۹۸ مورد خدمت حقوقی سال گذشته به مددجویان تحت حمایت استان ارائه شده است.

وی پیگیری مسائل حقوقی و قضایی خانوار‌های تحت حمایت به‌منظور احقاق حقوق و جلوگیری از تضییع حقوق آن‌ها را ازجمله اقدامات کمیته امداد در حوزه حقوقی دانست و افزود: به‌منظور کاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان مددجویان به خدمات حقوقی، میز خدمت در برخی دفاتر کمیته امداد استان کرمان دایر شده است.

روستایی به همکاری وکلای نیکوکار با این نهاد برای رسیدگی به مشکلات حقوقی مددجویان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۸۳ وکیل و حقوقدان نیکوکار با کمیته امداد استان کرمان همکاری دارند.

وی در ادامه بابیان اینکه ۲۷۱ مورد پرونده حقوقی مددجویی و سازمانی در سال ۹۷ توسط واحد حقوقی کمیته امداد استان کرمان در دادگاه‌های این استان مورد رسیدگی قرارگرفته است تصریح کرد: از این تعداد پرونده ۱۱۰ مورد سازمانی و بقیه مددجویی بوده است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: ارائه ۶۴۷ مورد خدمات مشاوره‌ای به مددجویان، طرح ۱۰ مورد اظهارنامه، ۱۰۳ مورد دادخواست، ۱۲۴ مورد شکوائیه، ۵۸ مورد لایحه دفاعیه و ۱۸۲ مورد شرکت در جلسات دادرسی مددجویان از دیگر اقدامات حوزه حقوقی کمیته امداد استان کرمان در سال ۹۷ بوده است.

وی بابیان اینکه برخی از مددجویان به دلیل ناآشنایی با حقوق قانونی خود به چرخه فقر وارد می‌شوند، ادامه داد: با ارائه خدمات و مشاوره‌های حقوقی مناسب این گروه از مددجویان ضمن آشنایی با حقوق قانونی خود و احیای این حقوق از چرخه فقر و بدنه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.
انتهای پیام/ی

ارائه خدمات مشاوره به مددجویان کمیته امداد کرمان

برچسب ها: کمیته امداد ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.