سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبرداد؛

افزایش ۵ درصدی روز‌های سالم هوای کلانشهر اراک

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از افزایش ۵ درصدی روز‌های سالم هوای کلانشهر اراک خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت:  کلانشهر اراک درسال نودو هفت، ۳۱۸ روز سالم داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش و روز‌های سالم در سال ۹۷ روند افزایشی داشته است.

میرزایی افزود: خوشبختانه با اهتمام صنایع و تلاش‌های انجام شده توفیقات بسیار خوبی در بهبود وضعیت زیست محیطی استان شاهد بودیم و توانستیم در شاخص‌های زیست محیطی رشد بسیار خوبی را در سطح کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه، پارامتر‌های آلایندگی هوا در اراک تغیر یافته آلاینده مشمول ذرات گرد وغباری است که از مناطق غربی وارد استان میشود اضافه کرد: توزیع سوخت یورو چهار، بهبود نسبی ناوگان شهری و آبگیری صدر صدی تالاب میقان در پی بارندگی‌های اخیراز جمله عوامل موثردر کاهش آلودگی هوا کلانشهر اراک بوده است.

طی ۳ سال اخیر وضعیت هوای شهر اراک روند رو به بهبودی را طی کرده است

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در این جلسه با تاکید بر اینکه در اظهارنظر‌ها باید شرایط گذشته و شرایط کنونی مدنظر قرار گرفته شود، گفت: طی ۳ سال اخیر وضعیت هوای شهر اراک روند رو به بهبودی را طی کرده است که این امر دستاورد خوبی برای استان محسوب می‌شود.

در ادامه این جلسه ضمن پیگیری مصوبات قبلی مقرر شد نوسازی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک انجام شود و اقدامات اجرایی در خصوص انتقال حداقل یکصد واحد خودرویی مستقر در شهر اراک به شهرک خودرو انجام پذیرد.

الزام واحد‌های صنعتی بزرگ جهت پایش منطقه تاثیر پذیر از فعالیت، را ه اندازی تلویزیون شهری به منظور نمایش وضعیت هوای کلانشهر اراک و الزام پالایشگاه شازند به کاهش آلایندگی خروجی از دودکش از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: محیط زیست ، آب وهوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.