سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای جابجایی روستا‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌های خوزستان

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان، تشکیل کمیته‌ای برای جابجایی روستا‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌های استان را ضروری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان و جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان در دومین کمیته بازسازی و نوسازی استان گفت: در بسیاری از نقاط بستر رودخانه تغییر کرده و رودخانه وارد حریم روستا‌ها شده است.

وی بیان داشت: اینطور نیست که در همه نقاط این ساخت و ساز‌ها در حریم رودخانه صورت گرفته باشد.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان تصریح کرد: در نقاطی که رودخانه از بستر خود خارج شده اند، باید آن را با روش مناسب به بستر اصلی خودش بازگردانیم، به عنوان مثال؛ در مناطق بامدژ، سید نبی و یدیم رودخانه به سمت روستا آمده است.

حاجی زاده همچنین با اشاره به جابجایی روستا‌هایی که در حریم و بستر رودخانه‌ها هستند اظهار داشت: جابجایی یک روستا کار ساده‌ای نیست، چراکه این موضوع به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز ارتباط دارد و ضرورت دارد این مسائل فرهنگی در جابجایی روستا‌ها مد نظر قرار گیرد و باید کمیته‌ای برای این منظور تشکیل شود و پس از بررسی کافی روستا‌های بسیار ضروری جابجا شوند.

انتهای پیام/گ

جابجایی روستا‌های حریم بستر رودخانه‌ها

برچسب ها: مدیریت بحران ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.