سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: اقدامات ایران نتیجه رفتارهای بی‌ملاحظه آمریکاست

دولت روسیه اقدام ایران به تعلیق برخی از تعهدات برجامی خود را نتیجه فشارهای بیرونی و رفتارهای بی‌ملاحظه آمریکا علیه تهران دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دولت روسیه اقدام روز چهارشنبه ایران مبنی تعلیق برخی از تعهد‌های خود در توافق هسته‌ای (برجام) را ناشی از فشار‌های بیرونی و رفتار غیرمسئولانه آمریکا دانست.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با حضور در جمع خبرنگاران افزود: «ما (هم‌اکنون) شاهد پیامد‌های اقدامات بی‌ملاحظه آمریکا علیه ایران هستیم. البته دیپلمات‌های روسیه به منظور تلاش برای حفظ برجام، با شرکای اروپایی این موضوع را بررسی خواهند کرد».

حسن روحانی، رییس دولت کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) همزمان با سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، از پایان صبر استراتژیک یکساله تهران و رونمایی از گام جدید برجامی کشورمان خبر داد. (اینجا)

سخنگوی دولت روسیه در واکنش به اظهارات وقیحانه برخی از کشور‌های اروپایی مبنی بر برگشت تحریم‌ها علیه ایران در صورت کناره‌گیری از برجام تأکید کرد: «هنوز بسیار زود است که درباره اِعمال تحریم‌ها علیه تهران صحبت کنیم».

وزارت خارجه فرانسه ساعاتی پس از اعلام تصمیم تهران برای تعلیق برخی از تعهدات خود در برجام اعلام کرد: «در صورت عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای بحث از سرگیری تحریم‌ها مجدداً مطرح خواهد شد».

دولت روسیه همچنین «فشار غیرمنطقی» بر تهران را در خصوص برنامه هسته‌ای ایران محکوم کرد و گفت روسیه بر توافقنامه هسته‌ای ایران متعهد باقی می‌ماند.

دولت فرانسه و مقامات اروپایی در حالی ایران را به برگشت تحریمهای اروپا تهدید می‌کنند که اقدام روز چهارشنبه ایران کمترین واکنش قانونی به بدعهدی یک ساله کشورهای اروپایی پس از خروج یک‌طرفه و غیرقانونی آمریکا از این توافق است. (اینجا)

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، تحریم ، روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۶:۰۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
این دارو دسته کره شمالی را هم میخواستند به پای میز مذاکره بکشانند همین حرکات درس عبرتی است برای کره شمالی..............گر چه رهبر کره شمالی سرنوشت لیبی را با همین بهانه ها.......سرنوشت عراق و سوریه را نیز با همین بهانه ها.......می تواند دنبال و تحقیق کند و به یکسری نتایج در مورد آمریکا و متحدان سنتی همراهش برسد..........................
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایران تا کی باید اروپا رو آزمایش کنه ؟

از جوی اروپا آبی به آسیاب ما خواهد رسید.