وزیر خارجه روسیه تاکید کرد تهران و مسکو به ‌دنبال راه‌هایی برای دور زدن محدودیت‌های آمریکا هستند و سازوکار اینستکس کم‌اثرتر از آن چیزی است که ابتدا برنامه‌ریزی و طراحی شد.

لاوروف: رفتار واشنگتن مسبب مسائلی است که درباره توافق هسته‌ای ایران به آن دچار شده‌ایم­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مشترک خبری با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود گفت: از تمایل ایران به پایبندی به قطعنامه‌های شورای امنیت قدردانی می‌کنیم و اقداماتی را که اتخاذ کرده است، ارزیابی خواهیم کرد.

لاوروف افزود: رفتار غیرمسئولانه واشنگتن مسبب مسائلی است که در خصوص توافق هسته‌ای به آن دچار شده ایم.

وی تاکید کرد ایران و روسیه به ‌دنبال راه‌هایی برای دور زدن محدودیت‌های آمریکا هستند و سازوکار اینستکس کم‌اثرتر از آن چیزی است که ابتدا برنامه‌ریزی و طراحی شد.

این مقام روس ادامه داد: اوضاع اطراف ایران به گونه‌ای است که پایبندی این کشور به تعهداتش را دشوار کرده است. از کشور‌های اروپایی انتظار داریم به تعهدات خود در توافقنامه هسته‌ای عمل کنند. رفتار‌های واشنگتن باعث پیچیده‌تر شدن اجرای تعهدات دیگر کشور‌ها در توافقنامه هسته‌ای شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در خصوص اوضاع سوریه دیدگاه‌های خود را مطرح خواهیم کرد و در چارچوب نشست آستانه، با ایران همکاری می‌کنیم.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران امروز، چهارشنبه در اولین سالگرد خروج آمریکا از برجام در بیانیه‌ای اعلام کرد جمهوری اسلامی از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در برجام را متوقف می‌کند و به کشورهای باقیمانده در توافق ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و مالی فرصت داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار