سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام اروپایی: واکنش بروکسل به اقدام ایران درباره برجام هنوز مشخص نیست

خبرنگار وال استریت ژورنال در توئیتی به نقل از یک مقام اروپایی غیرفرانسوی نوشت: تا معلوم نشدن اقدام ایران درباره برجام، واکنش بروکسل نیز مشخص نخواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال، در توئیتی به نقل از یک مقام اروپایی غیرفرانسوی نوشت: تا معلوم نشدن اقدام ایران درباره برجام، واکنش بروکسل نیز در این باره مشخص نخواهد شد.

نورمن به نقل از این مقام اروپایی نوشت: تا زمانی که معلوم نشود ایران چه اقدامی انجام می‌دهد، اینکه اتحادیه اروپا چه واکنشی نشان خواهد داد، کاملا نامشخص است.

نورمن در توئیت دیگری نوشت سران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در شهر «سیلیوی» رومانی گرد هم خواهند آمد. هنوز موضوع ایران در دستور العمل این نشست قرار ندارد، اما در صورتی که ایران تصمیم بگیرد اجرای بخش‌هایی از برجام را تعلیق کند، این اقدام نیازمند پاسخ خواهد بود.

از سوی دیگر، هنری رُم، پژوهشگر مسائل ایران در گروه ارواسیا، نیز در توئیتی نوشت: اظهارات مقام فرانسوی اعتباری ندارد. باور اینکه اروپایی‌ها به دلیل تولید یک متریک تُن آب سنگینِ بیشتر توسط ایران برجام را ترک کنند، بسیار سخت است.

بر اساس گزارش رویترز، یک منبع ریاست جمهوری فرانسه ساعاتی پیش تهدید کرده بود در صورتی که ایران بخش‌هایی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را نقض کند، اروپا مجبور خواهد شد تحریم‌ها علیه این کشور را دوباره وضع کند.

این مقام فرانسوی مدعی شده بود: «ما نمی‌خواهیم تهران فردا (چهارشنبه) اقداماتی را که نقض توافق هسته‌ای محسوب می‌شود، اعلام کند؛ زیرا در این صورت اروپایی‌ها مجبور خواهند شد «طبق مفاد برجام» تحریم‌ها علیه ایران را دوباره وضع کنند. ما این را نمی‌خواهیم و امیدواریم ایران چنین تصمیمی اتخاذ نکند».

دیپلمات‌های اروپایی روز دوشنبه با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر قصد ایران برای اتخاذ تصمیم‌های جدید در واکنش به تحریم‌های آمریکا، مدعی شدند ایران قصد دارد اجرای برخی از تعهداتش ذیل برجام را متوقف کند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یک دیپلمات ارشد اروپایی مدعی شد قصد ایران برای اتخاذ تصمیمات جدید «خروج نسبی» از توافق هسته‌ای خواهد بود.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، احتمالا  روز چهارشنبه اقدامات کشورمان در واکنش به خروج آمریکا از برجام را اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.