فرانسه که مانند سایر شرکای اروپایی برجام تاکنون برای حفظ آن تلاشی نکرده، تهدید کرد در صورتی که ایران بخش‌هایی از این توافق را نقض کند، اروپا تحریم‌ها علیه این کشور را دوباره وضع خواهد کرد.

مقام فرانسوی: اروپا آماده وضع دوباره تحریم‌ها علیه ایران در صورت نقض توافق هسته‌ای استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرانسه که مانند سایر شرکاى اروپایى برجام از زمان خروج آمریکا از این توافق هیچ تلاشى براى اجراى تعهداتش انجام نداده، ایران را که یکسال با وجود عدم برخوردارى از مزایاى برجام به تمام تعهداتش پایبند بوده است، تهدید به تحریم کرد.

به نقل از رویترز، یک منبع ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد در صورتی که ایران بخش‌هایی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را نقض کند، اروپا مجبور خواهد شد تحریم‌ها علیه این کشور را دوباره وضع کند.

این مقام فرانسوی مدعی شد: ما نمی‌خواهیم تهران فردا اقداماتی را که نقض توافق هسته‌ای محسوب می‌شود، اعلام کند؛ زیرا در این صورت اروپایی‌ها مجبور خواهند شد «طبق مفاد برجام» تحریم‌ها علیه ایران را دوباره وضع کنند. ما این را نمی‌خواهیم و امیدواریم ایران چنین تصمیمی اتخاذ نکند.

دیپلمات‌های اروپایی روز دوشنبه با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر قصد ایران برای اتخاذ تصمیم‌های جدید در واکنش به تحریم‌های آمریکا، مدعی شدند ایران قصد دارد اجرای برخی از تعهداتش ذیل برجام را متوقف کند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یک دیپلمات ارشد اروپایی مدعی شد قصد ایران برای اتخاذ تصمیمات جدید «خروج نسبی» از توافق هسته‌ای خواهد بود.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، احتمالا فردا (چهارشنبه) اقدامات کشورمان در واکنش به خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام می‌کند. بر اساس این گزارش‌ها، این اقدامات بر بند‌های ۲۶ و ۳۷ برجام متمرکز خواهند بود. این اقدامات در واکنش به خروج آمریکا از برجام و همچنین انفعال اتحادیه اروپا در این باره خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اصلا این برجام برای ما چه منفعتی داشته بغیر دادن امتیازات بسیار و پر کردن قلب راکتور اراک با بتون بعد هم دوباره یازگشت تحریمها و خارج شدن امریکا از برجام حالا هم اگر از برجام خارج شویم ما را که در این 5سال در تحریم بوده ایم را تهدید به تحریمی که هیچگاه برداشته نشده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
فرانسه ایران رو تحقیر میکنه بعد مسئولین ما میرن پژو و رنو از فرانسه وارد می کنن و شرکت های خودرو سازی فرانسوی رو از ورشکستگی نجات می دن
Germany
حمید
۲۲:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
مقام فرانسوی غلط کرده که ایران رو تهدید به بازگشت تحریم ها کرده، باید بزنی تو دهن مقام فرانسوی، ما پارسال باید از برجام خارج میشدیم، اینهمه انفعال نشانه ی چیه؟ امیدواریم دولت فهمیده باشه که دولت های اروپایی هم مثل آمریکا قابل اعتماد نیستند، حرف من نیست، حرف رهبر انقلابه که فرمود من به اروپایی ها هم اطمینان ندارم و خوشبین نیستم، هرجا فرمایشات رهبری رو دستور کار قرار دادیم و انقلابی کار کردیم موفق بودیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید از برجام خارج شد و غنی سازی بیشتر از ۲۰درصد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
چه چیزهایی که دادیم و چه چیزهایی نگرفتیم
آخرین اخبار