العالم گزارش داد با گذشت یکسال از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، اروپا نیز به تعهدات خود در قبال برجام عمل نکرده است.

العالم: اروپا در قبال توافق هسته‌ای ایران به تعهدات خود عمل نکرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، پس از گذشت یکسال از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، معلوم شد شرکای اروپایی تهران هم به تعهدات خود در قبال این توافق عمل نکرده‌اند.

شبکه تلویزیونی العالم ضمن اعلام این مطلب افزود: یک سال از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خروج از توافق هسته‌ای با ایران گذشت. وی به دنبال خروج یک جانبه از این توافق تحریم‌هایی علیه تهران اعمال کرد.

گزارشگر این شبکه گفت: یک سال کامل از این واقعه گذشت؛ واقعه‌ای که صفحه جدیدی به پرونده بزرگ و گسترده دشمنی آمریکا علیه مردم ایران اضافه کرد. پس از گذشت تقریبا یک سال از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، به نظر می‌رسد، تحریم‌ها چیز زیادی را در ایران تغییر نداده است؛ اما بر رویکرد منفی مردم ایران در قبال دولت آمریکا افزوده است.

یکی از شهروندان گفت: ما می‌دانستیم، آمریکا قابل اعتماد نیست، با این حال با آن مذاکره کردیم؛ اما این کشور عهد شکنی کرد.

یکی دیگر از شهروندان گفت: آمریکایی‌ها که به عهد شکنی معروف هستند؛ اما اروپایی هم کاری نکردند.

گزارشگر در پایان گفت: مردم ایران بر این باورند که فرصت یک ساله‌ای که ایران به شرکای اروپایی خود داده است، نتایج ملموسی به دنبال نداشته است و به گفته وزیر خارجه ایران اروپا حتی ۱ درصد به تعهدات خود عمل نکرده است؛ از این رو اوضاع اروپا در قبال توافق از اوضاع آمریکا بهتر نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار