سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل: تحریم‌های آمریکا نقض آشکار حقوق بشر است

گزارشگر منصوب به شورای حقوق بشر سازمان ملل از اقدام اخیر آمریکا در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، کوبا و ونزوئلا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ادریس جزایری، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از اقدام اخیر آمریکا در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، کوبا و ونزوئلا تصریح کرد استفاده از تحریم‌های اقتصادی برای مقاصد سیاسی نقض آشکار حقوق بشر است.

جزایری افزود: عدم صدور معافیت از تحریم‌های نفتی برای خریداران نفت ایران با وجود اعتراض ترکیه از متحدان ناتو و دیگر کشورها باعث نگرانی است.

او همچنین گفت: استفاده فراسرزمینی از تحریم‌های یکجانبه، آشکارا خلاف قوانین بین‌المللی است. من عمیقا نگران این مسئله هستم که یک کشور چگونه می‌تواند از سلطه خود در نظام مالی بین‌الملل استفاده کند تا نه فقط به مردم ایران که به تعهداتشان در توافق هسته‌ای پایبند مانده‌اند بلکه به تمامی طرف‌های معامله‌کننده با آنها لطمه بزند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل تاکید کرد: اختلافات سیاسی نباید با تشدید بلایای اقتصادی و انسانی که موجب گرفتاری و گروگان گرفته شدن مردم عادی می‌شود، رفع شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۲۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
این ها بهتر حرف نزنن وقتی هیچ تاثیری ندارند بهتره سازمان منحل بشه
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
گرارشگر حقوق بشر بهتره دهنشو ببنده وقتی به هیچ دردی نمیخوره و هیچ کاری نمیکنه