سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، بر عزم پکن بر پایبندی به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای تأکید کرد.

انتقاد چین از تحریم‌های ضدایرانی آمریکا و تأکید بر پایبندی پکن به برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه در جریان یک نشست خبری، ضمن انتقاد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و سیاست واشنگتن برای افزایش فشار‌ها بر تهران، گفت: همکاری‌های معمول در حوزه انرژی میان ایران با سایر کشور‌ها باید محترم شمرده شود.

گنگ شوانگ در پاسخ به پرسشی درباره اقدام آمریکا در عدم تمدید معافیت های تحریمی ایران، ضمن تأیید پایبندی کامل ایران به تعهدات خود در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، گفت چین به حفظ و اجرای این توافق به همراه دیگر طرف‌های برجام ادامه خواهد داد و در این میان از حقوق و منافع مشروع و قانونی شرکت‌های چینی نیز محافظت خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: برجام یک توافق چندجانبه و مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این توافق برای حفظ رژیم منع اشاعه هسته‌ای و همچنین صلح و امنیت منطقه خاورمیانه تأثیرات مثبتی دارد. او افزود این توافق باید به طور کامل و به شیوه‌ای موثر و سازنده اجرا شود.

این مقام چینی همچنین گفت: چین به شدت مخالف تحریم‌های یکجانبه و اقدامات آمریکا خارج از حوزه اختیارات خود است. چین بار‌ها بر مشروع، قانونی و منطقی بودن همکاری‌های معمول میان ایران و دیگر کشور‌ها در حوزه انرژی، بر طبق قوانین بین الملل  تأکید کرده است. این همکاری‌ها باید محترم شمرده و حفظ شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا ، تحریم ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار