سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح بازآفرینی در ۳ شهر استان اردبیل

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال طرح بازآفرینی ۳ شهر اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام باباخانی، معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به ابلاغ موافقتنامه بازآفرینی شهری استان اردبیل با ۳۹۳ میلیارد ریال اعتبار در اواخر سال ۹۷ مقرر شد در سه شهرستان اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر باز آفرینی شهری پروژه‌ها در قالب روبنای ساختمان‌ها و بهسازی معابر و توانمندسازی اجرایی شود.

وی افزود: فراهم نمودن شرایط برای بالا بردن سطح زندگی در محلات فرسوده از سیاست‌های بازآفرینی شهری است و بر این اساس ۴۰ محله این شهر‌ها تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار احیا قرار گرفته و طرح جامع استانی در این زمینه نهایی شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: مباحث بازآفرینی و پروژه‌های تعریف شده در استان به فراخور نیاز پیش رفته و در حال حاضر پروژه‌های بازآفرینی سال ۹۷ در حال نهایی شدن است.

باباخانی با اشاره به میزان هماهنگی وضع اجتماعی و فرهنگی محله‌ها با پروژه‌های بازآفرینی گفت: وضعیت اجتماعی و فرهنگی هر شهر با دیگری متفاوت است و عموما در بافت‌های تاریخی به دلیل نبود اعتماد به سیستم استقبال چندانی از پروژه‌های جدید دیده نمی‌شود.

وی بیان کرد: هر محله دارای قوانین منحصر به خود است و، چون زمین‌های خالی برای پروژه وجود ندارد نمی‌توان پروژه‌های هم شکلی را برای بافت‌های قدیمی ایجاد کرد.

معاون بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: معمولا از مسائل فرهنگی چندان استقبالی نمی‌شود، همچنین درباره تعریض خیابان‌ها و کوچه‌ها مقاومت وجود دارد و امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های دیگر این قبیل مشکلات حل شوند.

باباخانی افزود: در شهر‌های مشگین شهر، پارس آباد، خلخال، گرمی و اردبیل محله‌های هدف شناسایی شدند و ۱۱ پروژه مشارکتی به صورت آماده سازی، ساخت واحد‌های مسکونی و تجاری و خدماتی در دستور کار اس و برای اجرای آن ۲ هزار میلیار ریال اعتبار پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ع

شناسایی محله های هدف در شهرستان های استان اردبیل

برچسب ها: مسکن ، راه و شهرسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.