سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰ مبلغ برای ماه مبارک رمضان به کرمان اعزام می‌شوند

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: ۵۰ نفر از روحانیان کشوری ویژه ماه رمضان به مناطق مختلف استان کرمان اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  حجت‌الاسلام رضا حدادی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان گفت: ماهیت طرح ضیافت الهی این است که سازمان اوقاف برنامه‌هایی را در قالب معنویات از جمله ادعیه و کرسی‌های تلاوت و آزاداندیشی برگزار شود.

حدادی با اشاره به اینکه امسال ۵۰ نفر از روحانیان سطح کشوری دوره دیده تخصصی ویژه ماه رمضان از شهر مقدس قم به مناطق مختلف استان کرمان اعزام می‌شوند، گفت: ۴۵ نفر از روحانیانی نیز که بومی هستند و طی سال به صورت مداوم در خدمت آن‌ها هستیم و در بقاع و اماکن متبرکه استان حضور دارند، فعالیت‌های ویژه را در ماه رمضان خواهند داشت، برنامه‌های سازمان اوقاف را رصد و برنامه‌ها به نحو احسن برگزار می‌کنند.

وی افزود: اجرای امینانه نیت واقفان از وظایف اوقاف است و در ماه رمضان ۳۵۰ میلیون تومان از محل موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی اطعام و افطار روزه داران داریم و در طرح افق به ما اجازه داده که از محل درآمد امامزادگان، اطعام را به افراد و مجاوران امامزاده و زوار داشته باشیم.

حدادی اضافه کرد: برآورد ما این است که حدود ۱۰۰ میلیون تومان از محل طرح افق بتوانیم هزینه کنیم که باید با رویکرد و نظم و انضباط صورت گیرد که هم مردم بهره‌مند شوند و هم از برنامه‌های مفید بقاع بهره ببرند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه تنها در شهر کرمان ۱۰۰ میلیون تومان افطار روزه داران توسط اوقاف در ماه رمضان انجام خواهد شد، گفت: دو نفر از اساتید برجسته کشوری به استان کرمان حضور دارند در ماه رمضان که هر کدام به مدت ۱۰ روز در یکی از مناطق تفسیر قرآن را انجام خواهند داد.

حدادی با بیان این مطلب که ضیافت الهی فقط در این مراسم خلاصه نمی‌شود، بیان داشت: اوقاف استان کرمان گام بزرگی برداشته و چهار اکیپ هر پنجشنبه صبح به بقاع کلیه شهرستان‌ها اعزام می‌شوند و معایب و محاسن را ارزیابی می‌کنند.

وی با بیان ایکه طی یک سال آینده تحول عظیمی را در امامزاده‌ها خواهیم داشت، عنوان داشت: ریاست سازمان ابلاغیه‌ای داده که باید مجاوران امامزاده شاخص را از همه لحاظ در نظر بگیریم و اگر در زمینه معیشتی، فرهنگی، اجتماعی و گرفتاری دارند در حد مقدور امامزاده پوشش داده شوند.

وی به سیل‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: اداره کل اوقاف استان کرمان نیز در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است که کمک ۳۰۰ میلیون تومانی و ارسال یک تن برنج به خوزستان از این اقدامات بوده است.
انتهای پیام /ی

یک سال آینده تحول عظیمی را در امامزاده‌ها کرمان خواهیم داشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.