سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت بیش از ۱۲ هزار تن محصولات باغی ملایر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: در مجموع به ۱۲ هزار و ۷۵۲ تن محصولات باغی این شهرستان خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی مروت امیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر افزود: حدود ۳۰ میلیارد تومان از این خسارت کل شامل سرمازدگی و سیل به بخش خسارت سرمازدگی مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملایر ۲۱ هزار و ۳۱۸ هکتار باغ وجود دارد، گفت: ۱۰ هزار و ۵۴۳ هکتار از این باغات مربوط به باغات انگور است، ۳ هزار و ۶۴۰ هکتار باغات بادام، هزار و ۷۴۴ هکتار باغات میوه‌های هسته دار و نیمی نیز باغات میوه‌های دانه دار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر به وجود ۳ هزار و ۵۸۹ هکتار باغ گردو در این شهرستان اشاره کرد و افزود: سالانه به طور تقریبی ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن گردو برداشت می‌کنیم.

امیری با اشاره به اینکه تولید سالانه انگور  شهرستان ۲۳۰ هزار تن  است، ادامه داد: میانگین تولید شهرستان در هر هکتار ۲۲ تن است، اما باغدار نمونه ما، چون "محمد غفاری" در روستای افسریه ملایر توانست با اجرای طرح داربستی کردن باغ و رعایت اصول باغداری به تولید ۱۱۰ تن در هر هکتار دست یابد و در سطح کشور به عنوان باغدار نمونه معرفی شود.

وی با اشاره به وقوع سیل و سرمازدگی در سال زراعی ۹۸-۹۷، اظهارکرد: ۲ هزار و ۵۰ هکتار از اراضی تحت کشت بادام دچار سرمازدگی و خسارت سیل شدند و که در این رابطه میزان محصول خسارت دیده ۵۶۴ تن برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه هزار و ۷۵۰ هکتار از باغات انگور ملایر دچار خسارت شد، گفت: میزان محصولات خسارت دیده این باغات ۸ هزار و ۴۰۰ تن تخمین شده شده، همچنین در سیل و بر اثر سرمازدگی اخیر هزار و ۹۰۰ هکتار از باغات گردو شهرستان آسیب دید که میزان محصولات خسارت دیده حدود هزار و ۵۲۰ تن است.

امیری با بیان اینکه سیل و سرمازدگی به ۳۰۰ هکتار از باغات آلبالوی ملایر و به ۱۸۰ تن محصول این باغات خسارت زد، ادامه داد: ۱۵۵ هکتار از باغات گیلاس شامل ۷۵ تن محصول و ۱۷۵ هکتار از باغات زردآلو شامل ۲۱۰ تن محصول دچار خسارت شدند.

وی با اشاره به اینکه بر اثر سیل و سرمازدگی ۴۵۰ هکتار از باغات سیب و محصولی معادل ۶۳۰ تن دچار خسارت شد، اظهار داشت: ۲۱۰ هکتار از باغات آلو معادل ۲۹۷ تن از این محصول، ۴۵۰ هکتار باغ هلو به میزان برآورد محصول ۶۷۵ تن و ۱۵۰ هکتار از باغات شلیل به میزان ۲۰۳ تن محصول بر اثر سیل و سرمازدگی در سال زارعی ۹۸-۹۷ دچار خسارت شدند.

انتهای پیام/ب

خسارت بیش از ۵۲ میلیارد تومان به محصولات زارعی ملایر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.