مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد از افزایش زیر کشت کلزا و پیش بینی برداشت ۴ هزار و ۱۵۰ تن کلزا در این شهرستان خبر داد.

برداشت بیش از ۴ هزار تن کلزا در اسدآبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سقراط بیرنگ مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد سطح زیرکشت  سال گذشته کلزا را در این شهرستان را ۶۰۰ هکتار برشمرد و بیان کرد: در سال جاری این میزان در اراضی کشاورزی این شهرستان به  یک هزار و ۱۸۵ هکتار افزایش یافته که از این مقدار سطح، برداشت ۴ هزار و ۱۵۰ تن کلزا پیش بینی می‌شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری بر اثر سیل و رانش و سرمازدگی سطح زیرکشت کلزا امسال به میزان ۷۵۰ هکتار دچار خسارت شده است، گفت: سطح زیر کشت کلزا در اراضی کشاورزی این شهرستان نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به خسارت ۷۵۰ هکتاری اراضی کلزای شهرستان میزان برداشت کلزای امسال ۳ هزار و ۴۰۰ تن پیش بینی شده است.

بیرنگ با اشاره به اینکه بر اثر بارندگی‌ها میزان تولید و میانگین عملکرد تولید در واحد سطح نسبت به سال گذشته بیشتر بوده، تصریح کرد:امسال ۳و نیم تن به ازاء هر هکتار کلزا تولید شده در حالی که سال گذشته هر هکتار ۳ تن تولید کلزا داشته است.

وی تعداد کلزاکاران این شهرستان را ۴۰۰ نفر برشمرد و گفت: از ۷۵۰ هکتار سطح زیر کشت کلزای دچار خسارت شده، ۵۰۰ هکتار بر اثر سرمازدگی ۱۰ تا ۴۰ درصد و ۲۵۰ هکتار بر اثر رانش و سیل ۲۰ تا ۱۰۰ درصد امسال دچار خسارت شد.

انتهای پیام/د.ا

افزایش ۲ برابری سطح زیر کشت کلزا در اسداباد

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.