سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور وزیر بهداشت؛

افتتاح همزمان ۵۰ طرح بهداشتی - درمانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

با حضور وزیر بهداشت ۵۰ طرح بهداشتی - درمانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سعید نمکی وزیر بهداشت در سفر خود به استان زنجان، ۵۰ پروژه بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان را به صورت همزمان افتتاح کرد.

۱۱ دستگاه آمبولانس پیشرفته تحویل جدید با اعتباربیش از ۱۱ میلیارد تومان، اطاق عمل پیشرفته جراحی ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب با اعتبار بالغ بر ۳ میلیاردتومان، آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه با اعتبار قریب بر یک میلیاردتومان، مرکز تحصیلات تکمیلی دانشکده پرستاری مامایی زنجان با اعتبار تجهیز ۲۰۰ میلیون تومان، مجتمع خدمات سلامت شهر دندی مساحت ۱۳۶۶ مترمربع زیربنا در ۳ طبقه با اعتبار ساخت و تجهیز قریب ۵ میلیارد تومان ازجمله این طرحهاست.
 
 

افتتاح ۴۴ پروژه در حوزه بهداشت با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان شامل: ۲۲ واحد خانه بهداشت، ۸ واحد پایگاه سلامت شهری، ۸۸ واحد پانسیون پزشک، ۳ واحد مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۳ واحد مرکز خدمات جامع سلامت روستایی هم دیگر افتتاح‌های استان است.

در این سفر از پروژه ساختمان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شفیعیه، یکی از بزرگترین کلینیک‌های کشور با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان، مرکز تامین و توزیع واکسن و مواد بیولوژیک شمال‌غرب کشور، برنامه نظام ارجاع الکترونیکی پزشک خانواده و مرکز خدمات جامع سلامت قره‌گل ماهنشان هم بازدید خواهدشد.

متاسفانه ۵۰ درصد افراد از فشارخون خود خبر ندارند

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در افتتاح طرح‌های بهداشتی استان زنجان گفت:امروز در عرصه سلامت وزارت بهداشت به تنهایی قادر به انجام برنامه بزرگ ملی نیست و نیازمند کمک‌های بین بخشی و هم افزایی عمیق نیرو‌ها در نظام هستیم.

وی افزود: زنجان در سال‌های آتی به عنوان الگوی موفق و قابل استناد کشور در حوزه بهداشت خواهدبود.

دکتر نمکی اظهار داشت: خیران سلامت به شدت به کمک توسعه نظام سلامت این استان آمده اند که فرصت ذی قیمتی است که باید از آن بهره برد .

نمکی افزود: استان زنجان طی سال‌های گذشته با رشد زیر ساخت‌ها روند رو به رشدی را در حوزه بهداشت و درمان طی کرده است.

 نمکی تصریح کرد: پوشش واکسیناسیون  هم اکنون ۱۰۰ درصد است.

وزیربهداشت با بیان اینکه متاسفانه ۵۰ درصد افراد از فشارخون خود خبر ندارند و برنامه اصلی حوزه بهداشت سنجش فشار خون در سراسر کشور است که در اردیبهشت امسال اجرا خواهد شد تصریح کرد: توجه به دیابت وچاقی برنامه بعدی وزارت بهداشت است.
 
گفتنی است؛شامگاه شنبه  افتتاح نمایشگاه عکس سلامت روان در کارخانه کبریت  پس از آن  رونمایی از ۱۱ دستگاه آمبولانس با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان  از نخستین برنامه حضور وزیر بهداشت  در استان بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان و کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شفیعیه زنجان بازدید کرد.
 
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی عصر دیروز همچنین با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیدار کرد.

آخرین برنامه سفر وزیر به زنجان شرکت در اختتامیه نمایشگاه جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان بود

بیش از ۱۸ هزار عکس از ۷۸ کشور جهان به این رویداد ارسال شده بود که ۱۷ درصد درتعدادعکاسان و ۱۵ درصد درتعدادعکس‌های ارسالی نسبت به سال قبل رشد داشت.

ریکاردو بوسی رئیس فدراسیون جهانی هنر عکاسی (فیاپ) از ایتالیا، فردی ون گیلبرگن معاون فیاپ از بلژیک، کیارنگ علایی، ابراهیم بهرامی، ناصر محمدی، احمد حاجبی و محمدرضا صائینی داوران پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان بودند.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی عکس سلامت روان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کارخانه کبریت زنجان دیروز افتتاح شد وامروز پایان یافت.

از مجموع عکس‌های ارسال شده به دبیرخانه عکس سلامت روان درکارخانه کبریت سابق زنجان ۱۱۰ عکس به نمایش گذاشته شده بود. نفر نخست سلامت روان جشنواره یک ایرانی و نفر بخش آزاد جشنواره هم یک عکاس از ترکیه است

افزایش سطح سواد سلامت روانی اجتماعی جمعیت عمومی، افزایش شاخص‌های سلامت روان، افزایش سطح سواد سلامت روان در مخاطبین خاص و حساس کردن آن‌ها به موضوع سلامت روان و استفاده از فرصت‌ها، کاهش انگ و تبعیض در جامعه نسبت به اختلالات

روانپزشکی و ارتقای سواد سلامت روان فرد و جامعه از اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی سلامت روان اعلام شده است.
 
از منتخبان جشنواره امروز قدردانی شد.

اختلال افسردگی  شایعترین نوع اختلال در کشور است

مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت با اعلام اینکه طبق نتایج آخرین ارزیابی‌ها شیوع اختلالات روانپزشکی در ایران حدود ۲۳/۶ درصد است گفت: این اختلالات شامل اختلالات خفیف تا شدید است که عمدتا اختلالات خفیف و متوسط است.

دکتر حاجبی با بیان اینکه در این زمینه بسیاری از کشور‌ها وضعیت مشابهی همچون ایران دارند افزود: اختلال افسردگی با ۱۲/۷ درصد شایعترین نوع اختلال در کشور است و در گروه اختلالات روانپزشکی گروه اختلالات اضطرابی هستند که با ۱۵/۶ درصد شایعترین نوع اختلال است.
 

سلامت روان به اندازه سلامت جسم اهمیت دارد

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران هم در حاشیه نمایشگاه سلامت روان گفت: سلامت روان به اندازه سلامت جسم اهمیت دارد و هر دو پا به پای هم باید مورد توجه قرار گیرند.

دکتر کریستف هاملمن افزود: کسانی که از نبود سلامت روان در جهان رنج می‌برند شاهد برخی تبعیض‌ها و برداشت‌های منفی در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی سلامت روان فرصتی برای درک حالات مردمان کشور‌های مختلف است گفت: در یکسالی که میهمان ایرانی‌ها هستم شاهد مهربانی و مهمان نوازی ایرانی‌ها بودم و این خود نشانه خوبی از سلامت روان است.

درپایان این مراسم از تمبر یادبود وکتاب حوزه سلامت روان رونمایی شد
 

انتهای پیام/ن
 

وزیر بهداشت در زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.