سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه لینک‌های طولانی را کوتاه کنیم +آموزش تصویری

با روش‌هایی که در این گزارش به شما آموزش می‌دهیم به راحتی لینک‌های طولانی خود را کوتاه کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که بخواهید در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام پستی ارسال کنید که در آن نیاز به اضافه کردن لینک باشد؟ در این مواقع شما اگر بخواهید لینک را به همان صورتی که کپی کرده‌اید به پست خود اضافه کنید شاهد یک لینک طولانی شامل حروف و اعداد زیاد و بی‌معنی خواهید بود. این نوع اضافه کردن لینک نه تنها خوب نیست بلکه از جذابیت بصری پست شما نیز می‌کاهد. در این گزارش به شما روش‌هایی را آموزش می‌دهیم که به وسیله آن‌‌ها می‌توانید لینک‌ مورد نظر خود را کوتاه کنید.

استفاده از نرم‌افزارها و سایت‌های کوتاه کننده لینک بسیار به شما کمک خواهد کرد که بتوانید به سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش لینک مورد نظر را کوتاه کرده و در مکان مورد نظر استفاده کنید. در ادامه با چند عدد از آن‌‌ها آشنا می‌شوید.

کوتاه کردن لینک در مرورگرها

یکی از مرورگرهایی که محبوبیت زیادی بین کاربران فضای مجازی دارد گوگل کروم است. این مرورگر علاوه بر ایمن بودن و ظاهر بصری جذاب دارای قابلیت‌هایی است که بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. اکنون می‌توانیم بگوییم که این مرورگر بار دیگر برای ما کارایی دارد زیرا کروم دارای افزونه‌ای است که می‌توان به وسیله آن لینک‌های طولانی را کوتاه کرد.

افزونه Google URL Shortener گوگل کروم

افزونه جذاب Google URL Shortener در گوگل کروم حضور دارد تا فرایند کوتاه کردن لینک‌های طولانی شما را هر چه سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهد. اگر شما اجازه دسترسی به این افرونه مورد نظر را به حساب کاربری را بدهید هر وقت که بخواهید می‌توانید به تاریخچه لینک‌های کوتاه شده خود دسترسی داشته باشید و از آن‌‌ها استفاده کنید. از قابلیت‌های فوق‌العاده خوب این افزونه می‌توان به سرعت زیاد و امنیت بالای آن اشاره کرد.

هنگامی که شما این افزونه را به مرورگر گوگل کروم خود اضافه می‌کنید یک ویژگی جدید به آن اضافه می‌شود. با این ویژگی جدید شما می‌توانید به راحتی لینک مورد نظر را کپی کرده و لینک کوتاه شده را در هر جا که می‌خواهید الصاق کنید. در ضمن این مسئله را به خاطر داشته باشید که این افزونه جذاب قابلیت سفارشی سازی هم دارد و با فعال کردن دکمه میان‌بر می‌توان از کلید‌های میان‌بر صفحه کلید برای عملیات کوتاه سازی لینک استفاده کرد.

استفاده از سایت Bitly برای کوتاه کردن لینک‌های شما

اگر شما قصد مدیریت کردن یک رسانه اجتماعی را دارید Bitly بهترین گزینه برای شما است.تنها کافیست وارد سایت شده و در آن لینک مورد نظر خود را کپی کنید. پس از آن نیز با کلیک روی دکمه Shorten لینک شما کوتاه می‌شود. این سایت حتی نسخه‌ای برای گوشی نیز دارد.

کوتاه کردن لینک در اندروید

برای کوتاه کردن لینک‌های طولانی در سیستم عامل اندروید از نرم‌افزارهایی که در ادامه آورده شده‌اند استفاده کنید. البته این نرم‌افزارها تنها موارد موجود نیستند اما بهترین گزینه‌هایی هستند که شما می‌توانید برای این کار از آن‌ها استفاده کنید.

نرم‌افزار اندرویدی ShortLink برای کوتاه کردن لینک

برنامه ShortLink برای سیستم عامل اندروید ساخته شده و محیط کاربری نسبتا ساده‌ای دارد. متاسفانه شما در این برنامه نمی‌توانید از حساب کاربری گوگل خود استفاده کنید اما ShortLink می‌تواند از سرویس‌های مختلف کوتاه کننده لینک مثل گوگل، Bitly ، tinyurl و … برای این منظور استفاده می کند. به محض این که عملیات کوتاه کردن لینک تمام شود این نرم‌افزار می‌تواند به شما یک کد QR اختصاصی برای آن بدهد.

نرم‌افزار اندرویدی URL Shortener برای کوتاه کردن لینک

URL Shortener نیز مانند نرم‌افزاری که در بالا معرفی کردیم دارای یک محیط کاربری ساده و دوستانه است. با انتخاب گزینه URL Shortener از لیست انتخاب‌های اشتراک گذاری گزینه کوتاه کردن لینک به نمایش در می‌آید. اگر خواستید از این برنامه استفاده کنید به یاد داشته باشید که در مسیر تنظیمات آن گزینه‌ای برای کپی خودکار وجود دارد که می‌توانید به وسیله آن سریع‌تر کار خود را انجام دهید.

کوتاه کردن لینک در مک

برای کوتاه کردن لینک‌های طولانی در سیستم عامل دستگاه‌های ساخته شده به وسیله شرکت اپل می‌توانید از نرم‌افزارهایی که در ادامه آورده شده‌اند استفاده کنید.

نرم‌افزار CloudApp برای کوتاه کردن لینک در مک

پیش از هر چیزی باید بگوییم این نرم‌افزار صرفا برای کوتاه کردن لینک ساخته نشده و در واقع یک سرویس اشتراک گذاری فایل است. در این سرویس شما می‌توانید فایل‌های دارای حجم بالای 25 مگابایت را در تعدادی محدود به صورت رایگان آپلود کنید. در ضمن این نرم‌افزار برای سیستم عامل ویندوز نیز وجود دارد. این برنامه علاوه بر این کار‌ها توانایی کوتاه کردن لینک‌‌ها را نیز دارد.

در این نرم‌افزار شما نیاز به انجام کاری ندارید تنها کاری که باید انجام دهید این است که لینک طولانی مورد نظر خودتان را کپی کرده و با کلید میان‌بر Opt + Shift + V لینک کوتاه شده را تحویل بگیرید.

نرم‌افزار URL Shortener برای کوتاه کردن لینک در مک و آی او اس

این نرم‌افزار برای سیستم‌عامل‌های مک، اندروید و آی‌او‌اس در دسترس است. این نرم‌افزار دارای سرویس‌های مختلفی است که بعضی از آن‌ها رایگان و بعضی پولی هستند. سرویس ow.ly رایگان است و  شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

کوتاه کردن لینک در آی‌او‌اس

برای کوتاه کردن لینک‌های طولانی در گوشی‌های اپل باید از روش‌هایی که در ادامه آمده است استفاده کنید.

نرم‌افزار Short URL Maker برای کوتاه کردن لینک در سیستم عامل آی‌او‌اس

خبر خوب این جاست که این نرم‌افزار به صورت کامل رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند و لینک‌های طولانی خود را کوتاه کنند. در ضمن افزونه این نرم‌افزار برای مرورگر سافاری نیز وجود دارد و شما می‌توانید با نصب آن از امکاناتش در رایانه خود استفاده کنید.

نرم‌افزار URL Shortener برای کوتاه کردن لینک در آیفون

پیشتر این نرم‌افزار را برای سیستم‌عامل‌های دیگر مشاهده کردید. باید به این نکته اشاره کنیم در این سیستم عامل نیز تنها سرویس ow.ly رایگان است. در بخش اعلانات این نرم‌افزار از گزینه Convert URL استفاده کرده و لینک‌ خود را به راحتی کوتاه کنید.

گزارش از مصطفی عسگری


بیشتر بخوانید: بهترین نرم‌افزار برای تبدیل فایل‌های MP4 به MP3


انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، لینک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.