سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلاینده های محیطی فاکتور خطرساز برای مبتلایان به آسم

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دود سیگار ، آلاینده‌های محیطی و محیط کار از فاکتور‌های خطرساز برای بیماران آسمی است و این افراد باید نسبت به مصرف دارو و محیط‌های خطر توجه و حساسیت بیشتری داشته باشند.

دکتر غلامرضا صدیقی، دبیر علمی همایش  آسم و آلرژی و فوق تخصص آسم و آلرژی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: در این همایش یک روزه که برای اولین بار درکرمان برگزار شد تازه‌های بیماری‌های آسم و آلرژی و همچنین نقص آن ارائه شد.

وی افزود: هدف این همایش آموزش کنترل بیماری آسم است به گونه‌ای که بیمار زندگی عادی داشته باشد و بتواند به فعالیت‌های روزمره بدون نیاز مداوم به اسپری و اکسیژن بپردازد.

صدیقی نقش آموزش را در این زمینه بسیار مفید و موثر دانست و تصریح کرد: باید مصرف دارو، نحوه مصرف تکنیک‌های استفاده را به بیماران آموخت.

وی همچنین دادن اطلاعات به بیمار و خانواده وی در مورد بیماری و نحوه کنترل آن را در بهبود بیماری مهم خواند و گفت: برخی از بیماران به علت نا آگاهی از بیماری و نحوه مصرف دارو‌ها قادر به کنترل صحیح بیماری نیستند و این موضوع بر اهمیت آگاهی به آنان می‌افزاید.

این عضو هیئت علمی دانشگاه دود سیگار و آلاینده‌های محیطی و محیط کار را از فاکتور‌های خطرساز برای این بیماران دانست و تصریح کرد: بیماران باید نسبت به مصرف دارو و محیط‌های خطر توجه و حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی همچنین در خصوص درمان آسم گفت: با توجه به اینکه هدف ما رساندن بیمار به زندگی عادی است لذا باید در تجویز دارو‌ها به شرایط بیماری توجه شود و از داور‌های کنترل کننده حمله و یا دارو‌های برطرف کننده آن استفاده می شود.

انتهای پیام/ی

همایش آسم و آلرژی در کرمان برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.