رئیس انجمن شیمیدان های کازمتیک کشورهای خاورمیانه گفت: لوازم آرایشی و بهداشتی را باید از مکان های معتبر تهیه کرد.

کف کوچه و خیابان محل عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رئیس انجمن شیمیدان های کازمتیک کشورهای خاورمیانه محمد بقایی‌ در حاشیه سفر دو روزه خود به کرمان، افزود: خطر استفاده از محصولات آرایشی تقلبی و قاچاق از چند منظر قابل بررسی است که مهمترین آن مبحث سلامتی و اتفاقاتی که برای مردم رخ می دهد، است.


این مشاور عالی انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران ادامه داد: افرادی که دست به تولید مواد آرایشی بهداشتی تقلبی در داخل و یا خارج از کشور می زنند، و یا قاچاق می کنند، این تقلب را برای منفعت طلبی و سود غیرشرعی و غیر مجاز انجام می دهند و چنین فردی تعهد اخلاقی ندارد.


وی اضافه کرد: جاهایی که این محصولات تولید می شوند نقاطی هستند نه نکات بهداشتی و نه نکات اولیه و اصول استانداردهای تولید رعایت می شود و نه از دستگاه های مجاز برای تولید استفاده می کنند و نه مواد اولیه مرغوب و مجاز را بکار می گیرند.


وی ‌گفت : بسیاری از این فراوده های آرایشی بهداشتی رنگی هستند وبرای اینکه این فراوده ها ارزان قیمت شوند، رنگ هایی را استفاده می کنند که غیر استاندارد و حاوی فلزات سنگین از جمله سرب، نیکل، کروم و آرسنیک است که سلامت فرد را به خطر می اندازد اما فراوده را سالم نگه می دارد.


 بقایی اضافه کرد: استفاده از این رنگ های غیر مجاز هم در دراز مدت و هم در کوتاه مدت بر سلامت فرد تاثیر می گذارد.


وی گفت: همچنین در این نوع لوازم آرایشی و بهداشتی از اسانس های تقلبی استفاده می شوند که به شدت آلرژی زا هستند.


این دکتر داروساز و پژوهشگر صنعت کازمتیک در ادامه توصیه هایی را برای خرید لوازم آرایشی بهداشتی مجاز کرد: این محصولات حتی الامکان باید از داروخانه ها و یا مکان هایی که دارای پروانه کسب مجاز هستند تهیه کرد.


وی با بیان اینکه کالایی که برچسب اصالت ندارد هرگز خریداری نکنید، گفت: تفاوت قیمت معنادار یکی از راههای تشخیص مجاز یا غیر مجاز بودن محصولات آرایشی بهداشتی است.


بقایی تصریح کرد: : توصیه ما این است که از کالای ایرانی استفاده شود چون کالای ایرانی برای پوست ایرانی ساخته شده، کالای ایرانی بر اساس استاندارد های مردم تدوین شده و فرایندهای کنترل، نظارت، بازرسی و تدوین و همه مقررات و آیین نامه ها را گذرانده است.


وی افزود: در حال حاضر سطح دانش کازمتیک ایران به حدی است که به راحتی می تواند تمام نیازهای روز جامعه را با بالاترین مورد ممکن پاسخ دهد.


انتهای پیام/س

 

 

لوازم آرایشی  را باید از مکان های معتبر تهیه کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار