سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئیس جهاد دانشگاهی کشور:

اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانواده

معاون رئیس جهاددانشگاهی از اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانواده مبتنی بر بهره‌مندی از الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدصادق بیجندی معاون رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان پنج‌شنبه ١٢ اردیبهشت با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانواده مبتنی بر بهره‌مندی از الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با رویکرد ایجاد اشتغال ۶ هزار زن در ٢٣ استان کشور توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اظهار کرد: این طرح تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می‌شود.

وی افزود: مجری اجرای این طرح سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی است.

محمدصادق بیجندی با اشاره به اینکه این طرح به صورت ملی تعریف شده، ادامه داد: از جمله اهداف کیفی پیش‌بینی شده در این طرح، خود اشتغالی زنان سریرست خانواده و پیشگیری از ورود آنان به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانواده، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی بزای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازار‌های هدف است.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق، گفت: در پی تطابق الگوی توسعه مشاغل خانگی، مداخله توسعه‌ای، ثبت مشاغل و آمایش از طریق اتصال به بازار و توانمندسازی هستیم.

وی با بیان اینکه این طرح در سه فاز شناسایی، ارزیابی و اتصال به بازار از طریق شبکه سازی دنبال می‌شود، و از جمله نقاط قوت این طرح، تاکید بر مداخلات توسعه‌ای به جای تسهیلات، استفاده از ظرفیت پارک‌ها، مراکز رشد، واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد بانک اطلاعاتی از مشاوران و تسهیلگران در حوزه مشاغل خانگی و کسب و کار‌های خرد است.

بیجندی با اشاره به اینکه استان فارس از استان‌های پایلوت برای اجرای این طرح نبوده است، تصریح کرد: به دلیل فرهنگ والای مردم شیراز در سیل پنجم فروردین و با هماهنگی‌های انجام شده در سطح ملی، هزینه ایجاد اشتغال برای ٢٠٠ نفر در فارس بر عهده جهاددانشگاهی قرار گرفته است.

انتهای پیام/چ

صحبت های معاون رئیس جهاد دانشگاهی کشور در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.