سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: بانوان استان اردبیل با جایگاه واقعی خود فاصله دارند و باید با ارتقای توانمندی خود در جایگاه متناسب با استعداد‌های و توانایی‌های خود قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهریار شیری آراسته، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل امروز در جلسه نشست بانوان فرهیخته استان بیان کرد: زنان استان با ارتقای توانایی‌ها و تحصیلات عالیه می‌توانند در پست‌های مهم حضور یافته و مسوولیت اداره دستگاه‌ها را بر عهده گیرند.

وی تغییر رویکرد و رسیدن به جایگاه واقعی بانوان را نیازمند فرهنگ سازی از درون خانواده‌ها ذکر کرد و افزود: با تغییر دیدگاه‌ها و تقویت فرهنگ نگاه به زنان از درون خانواده‌ها می‌توانند در آینده بانوان را در رسیدن به جایگاه اصلی خود کمک کند.

شیری آراسته گفت: در برخی خانواده‌ها توجه به حضور و اشتغال زن در محیط بیرون از خانه اهمیتی داده نشده و این وظیفه زنان است که در تربیت فرهنگی جامعه از درون خانواده تلاش کنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این بازدید از واحد‌های کارگاهی بانوان، برگزاری کارگاه، جشنواره، همایش، نمایشگاه و مسابقه در استان را از جمله برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

فریبا محمدلو با اشاره به طرح‌های اجرا شده در خصوص توانمندسازی زنان در روستا‌ها و شهرستان‌های استان این برنامه را در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای زنان روستایی عنوان کرد.

وی همچنین به برگزاری جشنواره پژوهش اشاره کرد و گفت: برای این جشنواره ۱۲۳ طرح پژوهشی بانوان ارسال شده که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این نشست که جمعی از بانوان دستگاه‌های اجرایی و مشاوران فرمانداران و دستگاه‌ها حضور داشتند، مشکلات زنان استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

ایجاد اشتغال پایدار برای زنان روستایی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار