سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار قم مطرح کرد؛

مظهر تجلی مردم‌سالاری دینی، در نظام جمهوری اسلامی شوراها هستند

حیدری گفت: شوراها، مظهر تجلی مردم سالاری دینی، در نظام جمهوری اسلامی اند و با حضور شوراها، مردم حاکمیت بر سرنوشت خود را احساس می‌کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مرتضی حیدری فرماندار قم امشب در همایش روز ملی شورا‌ها و کارگاه آموزشی آشنایی با وظایف تشکیلات و جایگاه قانونی شورا در تالار معصومیه فرمانداری قم گفت: جمهوری اسلامی در قانون اساسی در جهت تحقق اراده مردم، چند اصل را به شورا‌ها اختصاص داد.

وی افزود: شوراها، مظهر تجلی مردم سالاری دینی، در نظام جمهوری اسلامی اند و با حضور شوراها، مردم حاکمیت بر سرنوشت خود را احساس می‌کنند.

فرماندار قم ادامه داد: ۲۰ سال از تشکیل شورا‌ها در کشور می‌گذرد و اراده مردم، با وجود شورا‌ها در نظام حاکمیت تجلی پیدا کرد. در نظام جمهوری اسلامی، شورا‌ها با هدایت قرآن در قانون اساسی جای گرفت و شورا‌ها با تبعیت از قرآن و عترت به انجام وظیفه می‌پردازند.

وی عنوان کرد: اعضای شورا‌های شهر و روستا با همت و تلاش خود، مردم را نسبت به جایگاهی که دارند، خوش بین‌تر و این جایگاه را در نظام قوی‌تر می‌کنند. انتظار می‌رود شورا‌ها با تبعیت از قانون و حمایت از مردم، گام اساسی در مسیر خدمت به مردم بردارند  وعده نظام جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی (ره) از روز اول این بود که با تکیه بر آرای مردم، حکومت را اداره می‌کنیم که این وعده با انتخابات و تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان، تحقق یافت.

حیدری اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز عده‌ای مخالف آرای مردم بودند، اما انقلاب اسلامی به آرای مردم بها داد و آیت الله خامنه‌ای نیز بعد از امام (ره) بر جایگاه مهم آرای مردم تاکید داشتند و حتی در دفاع از آرای مردم، تنها ماند و در کنار آرای آن‌ها ایستاد و نظر مردم را پاس داشت.

وی بیان کرد: امروز ۱۲۷ هزار نفر در کشور، عهده دار وظیفه‌ای مهم در شورا‌های شهری و روستایی اند و با انگیزه فراوان، پای کار هستند. اعضای شورا‌ها با کارآمدی و تعهد باید این جایگاه را ارتقاء دهند، خوشبختانه در سال‌های اخیر با حضور افراد متخصص و کارآمد و تحصیل کرده این جایگاه درکشور ارتقاء پیدا کرد.

وی گفت: تنفیذ اختیارات به شورا‌ها موجب می‌شود، دست آن‌ها در جهت رفع مشکلات بازتر شود، شورا‌ها باید در تصمیمات، حضوری مستقیم داشته باشد.

حیدری ادامه داد: شورای شهر قم با نظارت بر اعتباری بالغ بر ۲۱۶۲ میلیارد تومان مدیریت شهری و ۴۰ میلیارد تومانی روستایی دارای رسالت مهمی در صیانت از حقوق مردم هستند.

وی عنوان کرد: شورا‌ها باید در بهبود زندگی مردم، اقتصاد، اشتغال، توسعه فضای سبز و عمران نقش مهمی داشته باشند، از این رو لازم است سطح مطالعه خود را افزایش دهند و آموزش‌ها را سپری کنند.

فرماندار قم اظهار کرد: شرایط زندگی برای مردم سخت شده است و شورا‌ها باید اعتماد مردم را جلب و در رفع مشکلات اقتصادی آن‌ها همت کنند، متاسفانه در این شرایط، تبلیغات بدی علیه نظام می‌شود در حالی که این ایام سخت نیز می‌گذرد و روسیاهی‌ها می‌ماند. روسیاهی‌ها برای آنانی می‌ماند که دل مردم را خالی کردند، با مردم بدرفتاری می‌کنند، حق شان را دریغ می‌کنند و باعث نارضایتی‌ها می‌شوند.

انتهای پیام/الف

شوراها، مظهر تجلی مردم‌سالاری دینی، در نظام جمهوری اسلامی هستند

برچسب ها: فرماندار قم ، شوراها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.