سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۳۰ میلیارد تومانی بخش کشاورزی شهرستان ملایر

سرمازدگی به محصولات باغی و کشاورزی ملایر ۳۰ میلیارد تومان خسارت زد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی مروت امیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: سرمازدگی فروردین  امسال بیش از ۳۰ میلیارد تومان به محصولات باغی و کشاورزی ملایر خسارت زده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع  ۵ هزار و ۶۸۵ هکتار از اراضی باغی این  شهرستان دچار خسارت سرما زدگی شده است اظهارداشت: میزان‌خسارت سرمازدگی محصولات باغی از ۱۰ تا ۳۰ درصد برآورد شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان خسارت سرمازدگی به ۲ هزار و ۵۰ هکتار از باغ‌های زیر کشت بادام با ۵۶۳ تن و یک هزار و ۹۰۰ هکتار از باغ‌های گردوی ملایر با یک هزار و ۵۲۰ تن محصول وارد شده  افزود:  خسارت وارد شده به محصول بادام و گردوی ملایر به ترتیب ۶ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان و ۱۹ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان برآورد شده است.

امیری با بیان اینکه در مجمو‌ع به بیش از ۷ هزار و ۵۹۰ هکتار از باغات میوه ملایر  در اثر سرمازدگی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد  خسارت وارد شده، ابراز کرد: میزان محصول خسارت دیده ۸ هزار و ۴۰۰ تن با مبلغ ۱۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با تأکید بر اینکه در مجموع  ۵ هزار و  ۶۸۷ هکتار از اراضی باغی این شهرستان دچار خسارت سرمازدگی شده است اظهار داشت: میزان خسارت سرمازدگی در باغات شهرستان از ۱۰ تا ۳۰ درصد برآورد شده است.

امیری با اشاره به اینکه میزان خسارت سرمازدگی در باغات سیب، هلو، آلو، شلیل، گیلاس و زردآلوی شهرستان بیش از  ۵ هزارو ۷۷۰ تن  بوده است گفت:  در مجموع  خسارت وارده به باغات میوه  ملایر  ۸ میلیارد و ۲۸ میلیون تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع به بیش از ۷ هزار و ۵۹۰ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی ملایر در اثر سرمازدگی و سیل  بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است گفت: مجموعا بر اثر جاری شدن سیلاب و سرمازدگی فروردین ماه امسال مبلغ ۵۲ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان به اراضی کشاورزی و محصولات باغی ملایر خسارت وارد شد.

امیری با بیان اینکه سال گذشته بین ۱۰ تا ۲۰ درصد  خسارت سرمازدگی به محصولات شهرستان وارد شده گفت: به علت بارش‌های فروردین امسال و برودت هوا این رقم  امسال به رقم ۳۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام/ ا

خسارت سرمازدگی و سیلاب به بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات ملایر

 

برچسب ها: سرمازدگی ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.