سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت بزرگترین گروه مهاجران در مرز‌های آمریکا

گشت مرزی آمریکا شب گذشته بزرگترین گروه مهاجران غیرقانونی به این کشور را که در مجموع ۶۵۴ نفر بودند، بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شب گذشته گشت مرزی آمریکا بزرگترین گروه مهاجران غیرقانونی به این کشور را که تاکنون کشف شده است، دستگیر کرد.

بنا بر گزارش اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، ماموران گشت مرزی نیمه شب گذشته در منطقه «سانلند پارک» نیومکزیکو ۴۲۴ نفر را بازداشت کردند. کمی پس از آن در ساعت دو بامداد، در منطقه «آنتلوپ ولز» نیومکزیکو ۲۳۰ مهاجر غیرقانونی دیگر به دام ماموران گشت مرزی افتادند.

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شرایطی که گارد گشت مرزی آمریکا در مرز‌های جنوبی نیومکزیکو با آن روبروست به این ترتیب است: صد‌ها زن و مرد به همراه کودکانشان پس از پشت سرنهادن سفری پرخطر که قاچاقچیان بی‌مسئولیت آن را رهبری می‌کنند، با ماموران گشت مرزی روبرو می‌شوند».

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در ادامه سازمان‌های جنایی را متهم کرد که به «ضایع کردن زندگی انسان‌های بی‌گناه ادامه می‌دهند تا فعالیت‌های غیرقانونی خود را افزایش دهند».

در بیانیه این اداره آمده است: «در بیشتر موارد قاچاقچیان به دلیل ترس از دستگیر شدن خود از مرز‌ها عبور نمی‌کنند».

این حادثه پس از آن روی داد که پنتاگون دوشنبه اعلام کرد حدود ۳۲۰ سرباز دیگر به مرز مکزیک اعزام می‌کند. بنا بر اعلام پنتاگون، این نیرو‌های جدید در راندن خودرو‌های گمرک و حفاظت مرزی برای حمل مهاجران در مرز مکزیک کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین قرار است در حفاظت از مهاجران بازداشتی کمک‌رسانی کنند.

این ۳۲۰ سرباز آمریکایی تا روز ۳۰ سپتامبر سال جاری میلادی در مرز مکزیک حضور خواهند داشت و هزینه استقرار آن‌ها حدود ۷.۴ میلیون دلار آب می‌خورد. این سربازان به حدود ۳۰۰۰ سرباز دیگری که هم اکنون در مرز مکزیک حضور دارند، می‌پیوندند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نخستین بار این نظامیان را سال گذشته میلادی برای مقابله با هجوم کاروان مهاجران به خاک این کشور اعزام کرد. حدود ۲۰۰۰ نفر از نیرو‌های گارد ملی آمریکا هم برای تأمین امنیت مرز‌ها در آوریل ۲۰۱۸ در مرز جنوبی این کشور مستقر شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.