نخست‌وزیر استرالیا وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات ۱۸ مه تعداد مهاجرانی که سالیانه به این کشور وارد می‌شوند را کاهش دهد.

وعده نخست وزیر استرالیا برای کاهش میزان مهاجرت در صورت پیروزی در انتخاباتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرعت مهاجرت و ازدحام جمعیت در شهر‌های بزرگ استرالیا به یک مسئله حساس تبدیل شده و رای‌دهندگان استرالیایی را بر آن داشته است تا به وعده‌های مهاجرتی نامزد‌های انتخاباتی توجه بیشتری نشان دهند.

این در حالی است که از ۲۹ درصد از جمعیت ۲۵.۳ میلیون نفری استرالیا را افرادی تشکیل می‌دهند که خارج از این کشور متولد شده‌اند. در حال حاضر، سطح مهاجرت از نرخ تولید در استرالیا فراتر رفته است.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا که نظرسنجی‌های اولیه حاکی از بخت بالای وی برای پیروزی در انتخابات ۱۸ مه است، امروز یکشنبه در اظهاراتی به موضوع داغ مهاجرت پرداخت و وعده داد شمار مهاجرانی که سالیانه به این کشور وارد می‌شوند را کاهش دهد و درخواست پناهندگی استرالیا را ممنوع کند.

موریسون در نشست حزب لیبرال در سیدنی گفت: مدیریت رشد جمعیت برای ارتقای کیفیت زندگی در شهر‌های ما بسیار مهم است.

طبق گزارش اداره آمار استرالیا، میزان مهاجرت از خارج در یک بازه زمانی چهار ساله تا سپتامبر ۲۰۱۸ بیش از ۲۴۰ هزار نفر بوده است. این آمار شامل ۳۵۰ هزار دانشجوی خارجی که سالانه ویزا دریافت می‌کنند، نمی‌شود.

نخست وزیر استرالیا در این نشست با اشاره به این آمار اعلام کرد در صورتیکه بار دیگر نخست‌وزیر شود طی چهار سال، تعداد مهاجران را از ۲۴۰ هزار نفر به ۱۶۰ هزار نفر کاهش می‌دهد. او همچنین در نظر دارد ورود سالانه مهاجران را در سطح ۱۸ هزار و ۷۵۰ نفر نگه دارد.

شهر‌های سیدنی و ملبون که درصد بیشتری از مهاجران را در خود جای داده‌اند بیشتر از سایر شهر‌ها با بحران افزایش جمعیت، زیرساخت‌های ناکافی و افزایش هزینه‌ها مواجه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار