سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسهیل صادرات و تامین مواد اولیه صنایع استان مرکزی در دستورکار سازمان صمت

مدیرکل سازمان صمت استان مرکزی از تلاش برای تسهیل صادرات و تامین مواد اولیه مورد نیازصنایع استان مرکزی خبرداد.

حاجی پورمدیرکل سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: تلاش بر این شده که بتوانیم در تسهیل صادرات و تامین مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی  چه از محل ارز حاصل از صادرات و  چه از طریق تامین ارز بانکی شرایطی خوبی فراهم کنیم.

حاجی پور افزود: سال گذشته موضوع تسهیل صادرات و تامین مواد اولیه به استان‌ها تفویض اختیار شد و در با اقدام مجموعه سازمان صنعت معدن تجارت صورت استان اجرای آن باعث شد که با شناختی که از واحد‌های تولیدی در مجموعه سازمان صنعت تجارت است به نسبت به تامین مواد اولیه مورد نیاز خط تولید واحد‌های تولیدی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: با ظرفیت مناسبی که در مجموعه استان هست تلاش بر این شده که بتوانیم شرایط را فراهم کنیم و در رویکردی که در سال گذشته در مجموع استان مرکزی داشتیم خوشبختانه در بحث احیا و راه اندازی واحد‌های رتبه اول کشور را کسب کردیم.

زمینه‌های خوب و ظرفیت و پتانسیل مناسبی که در مجموعه استان هست

مدیرکل سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی بیان کرد: همین رویکرد انشالله با توجه به زمینه‌های خوبی و ظرفیت و پتانسیل مناسبی که در مجموعه استان هست برای پیگیری و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و توسعه صادرات صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: واحد‌های تولیدی از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب درخواست تامین سرمایه در گردش را مد نظر قرار دهند و با بررسی که در مجموعه سازمان صنعت معدن تجارت صورت گرفت انشالله به سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز اقدام کنند.

حاجی پور تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ سود مشارکتی که در راستای بسط بانک‌ها ۱۸ درصد بر اساس نرخ شورای پول و اعتبار بوده بهره بانکی برای مناطق ۱۴ درصد و برای مناطق کمتر برخوردار حدود ۱۲ درصد هست و این زمینه را برای رونق اشتغال مناسب در مجموعه بخش صنعت و تامین سرمایه در گردش بسته تکمیل طرح بازسازی و نوسازی فراهم می‌کند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.