سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۰ درصد کارگران کاشانی قرارداد موقت و سفید امضا دارند

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان کاشان گفت: قرارداد‌های موقت سفید امضای ۹۰ درصد کارگران کاشانی با نامگذاری سال با عنوان رونق تولید منافات دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ماشالله زهتابی، دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان کاشان، امروز به مناسبت روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت/ اول ماه می) در نشست خبری با خبرنگاران گفت: رونق تولید به عنوان شعار سال در نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری یعنی همان امنیت شغلی و تامین معشیت در حمایت از وضعیت اقتصادی و جامعه کار و کارگری است که متاسفانه با این وضعیت قرارداد‌های موقت سفید امضای کارگری منافات دارد و رونق تولید را تحت الشعاع قرارداده است.

وی، با تاکید بر اینکه رونق تولید با امنیت شغلی و تامین معشیت یه زنجیره پیوسته و وابسته به هم است که هر کدام نباشد دیگری هم نیست و در معرض خطر است افزود: کارگران متاسفانه سنگ کم و زیاد کارفرمایان شدند و با بستن قرارداد‌های موقت سفید امضا با آن‌ها امنیت شغلی و تامین معشیت این قشر ضعیف و زحمتکش و در نهایت رونق تولید چرخ اقتصادی کشور را تحت تاثیر قراردادند.

 

 ۶۰ هزار کارگر کاشانی بیمه شده تامین اجتماعی هستند

 
به گفته وی، در حال حاضر ۶۰ هزار کارگر کاشانی ثبت شده و شناسنامه دار بیمه تامین اجتماعی هستند که این تعداد جمعیت ۲۴۰ هزار نفری خانواده‌های کاشانی را تحت پوشش می‌دهد.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان کاشان، ۲۲ هزار کارگر بازنشسته کاشان با پوشش جمعیت ۷۰ هزار نفری خانواده‌های آن‌ها را یادآورشد و گفت: متاسفانه از ۱۸۰ واحد تولیدی که باید شورای اسلامی کار داشته باشند فقط ۶ واحد شورای اسلامی کار دارد و از ۴۰۰ واحد تولیدی که باید انجمن صنفی یا نماینده کارگر داشته باشد فقط ۲۰ مورد آن این انجمن را دارد.

زهتابی، با تاکید بر اینکه این احزاب حمایتی از کارگر می‌توانند بر احقاق حقوق آن‌ها فعالیت داشته باشند گفت: هر واحد تولیدی دارای ۳۵ نفر به بالا متناسب با تعداد کارگران خود می‌تواند شورای اسلامی کار با ۳ تا ۹ عضو را انتخاب کند.

وی، تصریح کرد: اصل ۶ قانون کار در مورد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، قوانین مرتبط با قانون کار و تامین اجتماعی، حفاظت فنی و و انجمن‌های صنفی کارگری، وراهی اسلامی کار و نماینده کارگری است.

به گفته وی، روز جهانی کارگردر کشور‌های خارجی بر اساس اعتراض و جنبش کارگران شیکاگو در آمریکا به افزایش ساعات کار و کاهش آن در روز اول ماه may سال ۱۳۸۶ که تعدادی از کارگران در این تظاهرات کشته شدند نام گرفت، ولی در آمریکا و کاناد و چند کشور دیگر اول سپتامبر روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.

زهتابی، اظهار داشت: روز جهانی کارگردر در ایران نیز با اعتراض کارگران کرمانشاه به ساعات کار در ۱۱ اردیبهشت سال ۱۳۲۵ هجری شمسی نامگذاری شد.

 

خانه کارگر تنها تشکل صنفی حامی کارگران

 
وی، در ادامه خانه کارگر را تنها تشکل صنفی حامی کارگران دانست و گفت: خانه کارگر کاشان از سال ۶۶ تا کنون ۳۶۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های کاربردی کوتاه مدت شامل کلاس‌های کامپیوتر و حسابداری را برای خانواده کارگران داشته است.

به گفته وی، خانه کارگر کاشان در حوزه آموزش‌های بلند مدت و ارتقای آموزش عالی نیروی کار و فرزندان آن‌ها نیز بیش از ۳ هزار نفر فارغ التحصیل شدند و در حال حاضر ۷۵۰ نفر در در ۱۱ رشته کاردانی و ۶ رشته کارشناسی در حال تحصیل هستند.

 

 بیشترین پایگاه‌های بسیج متعلق به جامعه کارگری است

 
زهتابی، با اشاره به اینکه قشر کارگری در زمان جنگ تحمیلی نیز بیشترین حمایت و پشتیبانی را داشت گفت: در حال حاضر نیز بیشترین پایگاه‌های بسیج مردمی شهرستان متعلق به جامعه کارگری است.

وی در پایان گفت: جامعه کارگری کاشان ۲۴۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.