دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: ۳۹۰ هزار عضو خانه کار گر اصفهان شناسنامه یا کارت این مجموعه را دریافت کرده و از انواع خدمات صنفی و آموزشی رایگان بهرمند میشوند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر برشان دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان در نشست خبری امروز با اشاره به رتبه اول اصفهان در کشور از لحاظ تعداد اعضای این مجموعه و ارائه خدمات آموزشی گفت: از ۳۹۰ هزار عضو شناسنامه دار خانه کارگر اصفهان که شامل بازنشستگان و مستمری بگیران بیمه تامین اجتماعی و کارگران میشوند بیش از ۲۵۰ هزار نفر با اختیار خود اقدام به تمدید عضویت نموده اند.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۶۰ عضو جدید به این مجموعه اضافه شده افزود: علاوه بر خدمت رسانی صنفی، یکی از مهم‌ترین شاخه‌های خدمت رسانی خانه کارگر آموزش اعضا است؛بطوریکه طی سال‌های گذشته بیش از ۲۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته‌های مختلف از آموزش این مجموعه بهرمند شده اند و فقط در سال گذشته ۳۴ هزار نفر آموزش کوتاه مدت دیده اند و نکته مهم اینجاست که این افراد از سازمان فنی حرفه‌ای هم مدرک دریافت میکنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان ادامه داد, ۷۸۰ موسسه حقیقی و حقوقی در زمینه‌های مختلف خوراک، درمان، پوشاک و. به اعضای خانه کارگر و خانواده این عزیزان خدمات ارائه میدهند.

برشان تصریح کرد: از مهمترین برنامه‌های هفته کارگر میتوان به همایش دوچرخه سواری، دیدار با امام جمعه شهر، تقدیر از کارگران نمونه، برنامه‌های تفریحی در شهر رویا‌ها و تجمع کارگران و بازنشستگان در خانه کارگر و رسیدگی به مسائل و خواسته‌های صنفی آنان اشاره کرد,

 

افزایش حقوقی که به کام کارگران زهر شد

 
 
وی ادامه داد: سال گذشته ۲۰ درصد مزد کارگران افزایش یافت، ولی بعد از دو ماه با ایجاد تورم و کاهش ارزش پول ملی این افزایش حقوق به کام کارگران زهر شد و قدرت خرید کارگران به یک سوم کاهش یافت.
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان افزود: امسال هم این افزایش ۳۶.۵ درصدی افزایش حقوق کارگران جوابگوی گذران زندگی کارگران نیست و متاسفانه دولت در این باره هیچ اقدامی انجام نمیدهد.
برشان تاکید کرد: دولت باید در زمینه‌های مختلف درمانی، بن کالا و بسیاری عرصه‌های دیگر وارد عمل شده و نسبت به حل مشکلات این قشر جامعه اقدام کند.

وی ادامه داد، دولت بزرگترین بدهکار سازمان بیمه تامین اجتماعی است و متاسفانه بجای پرداخت بدهی خود، در مسائلی که ارتباطی به حیطه کار دولت ندارد دخالت میکند و مواردی از جمله خصوصی سازی شرکت سرمایه گذاری بیمه تامین اجتماعی را مطرح میکند.
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: وزارت تعاون ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.