سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخفیف ۳۰ درصدی اقامتگاه‌های بومگردی استان بوشهر

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان بوشهر خبر از تخفیف ۳۰ درصدی اقامتگاه‌های بوم گردی استان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ارغوان مهدی زاده افزود: همزمان با دهم اردیبهشت ماه و روز ملی خلیج فارس در تاریخ‌های نهم، دهم و یازدهم این ماه، اقامتگاه‌های بومگردی سراسر استان با تخفیف ۳۰ درصدی پذیرای گردشگران خواهند بود.

وی هدف از این کار را آشنایی بیشتر گردشگران با جاذبه‌های بالقوه گردشگری روستا‌ها دانست و بیان کرد: معرفی چگونگی فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و آشنایی با آداب و آئین‌های روستا‌ها از دیگر اهداف این کار است.

اکولوژ (Eco-Lodge) یا همان اقامتگاه بوم‌گردی، به فضایی اطلاق می‌شود که امکان اقامت، مشارکت و کسب تجربه بر اساس سبک زندگی میزبان را برای بوم‌گردان فراهم می‌سازد.

ساختار اقامتگاه بوم‌گردی برگرفته از معماری سنّتی منطقه میزبان و با بهره‌گیری از عناصر و مصالح بوم آورد بوده و همچنین اندازه، رنگ، شکل، بافت، مبلمان و حتی چیدمان آن بر پایه معماری پایدار محیط محور است.

گردشگران در تجربه بوم‌گردی، علاوه بر آشنایی با سنت‌ها و آداب و رسوم هر منطقه می‌توانند از طبیعت بکر هم لذت برده و آرامشی توصیف ناپذیر را تجربه کنند.

اغلب اقامتگاه‌های بوم‌گردی خانه‌هایی قدیمی هستند که احیا و بازسازی شده و از جمله اهداف تأسیس آن‌ها نیز می‌توان به توسعه پایدار گردشگری، احیای ارزش‌های سنّتی و بومی، کمک به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط زیست اشاره کرد.

انتهای پیام/م

تخفیف ۳۰ درصدی اقامتگاه‌های بوم‌گردی بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.