سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لطیفی: حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان ریشه در فرهنگ ورزشی کشورمان دارد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان ریشه در فرهنگ ورزشی کشورمان دارد و بحث شخص خاصی در میان نیست.

علی لطیفی کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد حواشی که در دیدار تیم‌های پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان رخ داد اظهار کرد: این اتفاقات ریشه در فرهنگ ورزشی ما دارد، نمی‌خواهم به فرهنگ مردم کشورمان بی احترامی کنم، اما من اعتقاد دارم بحث یک مربی و یک بازیکن خاص نیست ما در ساختار فرهنگی ورزش کشورمان مشکل اساسی داریم. تربیت نامناسبی که من فوتبالیست شده ام نیز روی این موضوع تاثیر گذار است.

مدیران برای ماندن روی مربیان فشار می آورند

او ادامه داد: بخش دیگر فشار‌های فزاینده‌ای است که روی بازیکنان، مربیان و مدیران وجود دارد. ریشه مشکلات و تاثیرگذارترین قسمت به نظر من مدیران هستند. مدیران برای اینکه بتوانند در جایگاه خودشان باقی بمانند به دنبال کسب نتیجه هستند به مربیان و بازیکنان فشار می‌آورند.

تماشاچیان فوتبال ما خیلی منطقی فکر نمی‌کنند

لطیفی در مورد تماشاچیان فوتبال کشورمان گفت: تماشاچیان فوتبال ما خیلی منطقی فکر نمی‌کنند و به هر طریق ممکن می‌خواهند تیمشان نتیجه بگیرند و پیروز شود. این اتفاق باعث می‌شود فشار وحشتناکی به مجموعه آن تیم وارد شود.

در بالاترین سطح فوتبال دنیا چنین اتفاقاتی را نمی بینیم

او در مورد چنین اتفاقاتی در بالاترین سطح فوتبال دنیا بیان کرد: در بالاترین سطح فوتبال دنیا به عنوان مثال دیدار تیم‌های منچسترسیتی و تاتنهام می‌بینیم که تماشاگران در یک قدمی بازیکنان و مربی قرار دارند و در آن سطح از مسابقات که تمام دنیا این بازی را می‌بینند کوچکترین اتفاقی رخ نمی‌دهد. به فاصله‌ی ۱۰ ثانیه صعود و حذف یک تیم تغییر کرد، اما کوچکترین اعتراضی نه از طرف بازیکنان و مربیان صورت گرفت و نه تماشاچیان.

سالیان سال است که شاهد این اتفاقات در فوتبال کشورمان هستیم

لطیفی در مورد مشکل فرهنگسازی در فوتبال کشورمان گفت: واقعیت این است که ما در این زمینه عقب هستیم و نیاز به فرهنگسازی داریم. این اتفاقات مختص به بازی روز گذشته تیم‌های پرسپولیس سپاهان نیست و سالیان سال است که ما شاهد این اتفاقات در فوتبال کشورمان هستیم. حساسیت بالایی که فوتبال دارد باعث رخ دادن چنین اتفاقات تلخی می‌شود.


بیشتر بخوانید:‌

فنونی زاده: باشگاه‌ها تنها اسم فرهنگی را روی اسم خود دارند/ لیدر‌هایی که پول‌های آنچنانی می‌گیرند باید روی فضای استادیوم کنترل داشته باشند

داورزنی:فدراسیون فوتبال هر چه سریعتر به اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس ورود کند

فتاحی: منظور یزدانی پرسپولیسی‌ها نبودند/ مگر بازی در اصفهان برگزار شد که پاسخگو باشیم


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.