سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان مطرح شد.

پیکره راه‌های استان در سیلاب اخیر آسیب ندید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در بارش‌های اخیر به راه‌های جاده‌ای همدان آسیب زیادی وارد شد، اما این صدمه، پیکره راه‌های استان را تحت تاثیر قرار نداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی پناهنده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان همدان با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر برخی از راه‌ها را از بین برد، اظهار داشت: با کار شبانه روزی ۵۱۶ نفر از کارکنان راهداری استان این راه‌ها بازگشایی شدند.

وی با بیان اینکه بارش‌های نوروز امسال به ۵۲۸ دهنه پل آسیب وارد کرد، گفت: به دلیل جابجایی خاک، رانش زمین در نقاط مختلف استان به مرور در حال اتفاق است و از این رو برخی از خسارات به تازگی رخ می‌دهد.

پناهنده ادامه داد: گردنه اسدآباد، گرین و بسیاری از راه‌های روستایی استان درگیر رانش زمین هستند.

مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به اینکه بهسازی راه‌ها زمان و فصل خود را می‌طلبد، یاداور شد: ۲۸۵ دستگاه از ماشین آلات سبک و سنگین راهداری همدان در حال لکه گیری و بهسازی راه‌های استان هستند.

پناهنده در ادامه به اقدامات انجام شده در طرح نوروزی امسال اشاره و خاطرنشان کرد: در همه ۳۴ راهدار‌خانه ثابت و سیار استان همدان گروه‌های کاری فعال و مرتبط مستقر شده و مسافران در صورت نیاز به اسکان اضطراری موقت در این راهدار‌خانه‌ها اسکان موقت داده شدند.

مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به نظافت و آماده سازی نماز‌خانه راهدار‌خانه‌های استان برای استقبال از نوروز ۹۸، یادآور شد: ۳۰ مرکز خدمات بین‌راهی نیز در ایام نوروز در جاده‌های استان مستقر و فعال و نظارت مستمر بر خدمات ارائه شده در مراکز معاینه فنی استان نیز انجام شد.

پناهنده از نظارت و کنترل ۳۰ گشت نوروزی بر ناوگان حمل و نقل استان در ایام نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: گشت‌های کنترل جاده‌ای به شکل محسوس و نامحسوس در ایام نوروز به شکل مستمر فعالیت کردند.

وی افزود: کنترل و نظارت بر حمل و نقل عمومی جاده‌ای از وظایف اصلی این اداره کل است که با همکاری و تعامل با پلیس راه استان انجام می‌شود.

این مسئول درباره بهبود وضعیت مسیر راه‌آهن همدان نیز یادآور شد: ایمن سازی راه دسترسی و اصلاح و بهسازی مسیر راه آهن از جمله اقداماتی است که در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این نشست با قدردانی از خدمات ارائه شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در بازگشایی مسیر‌ها در سیلاب اخیر و امدادرسانی به روستا‌های درگیر سیل تصریح کرد: خوشبختانه بیشتر ادارات در این خصوص توانستند عملکرد قابل قبولی را ارائه دهند.

محمودرضا عراقی در ادامه از مدیران خواست با توجه به کمبود اعتبارات در مدیریت کردن منابع مالی توجه و دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ د 

صدمه ای بر پیکره راه‌های استان در سیلاب اخیر وارد نشد

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.