رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶ نقطه حادثه خیز شهرستان همدان اصلاح شدند.

۶ نقطه حادثه خیز همدان اصلاح شدندرسول ابراهیم خانی، رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با اشاره به اینکه طرح ایمن سازی نقاط حادثه خیز پر تصادف در دستور کار این اداره است، اظهار داشت: برای اصلاح نقاط حادثه خیز و شیب شیروانی محور‌های مواصلاتی این شهرستان در مجموع ۹۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

وی افزود: اصلاح شیب شیروانی و خاکبرداری گردنه ایلان داشی به طول ۳۰۰ مترطول و حجمی افزون بر ۹ هزار مترمکعب، خاک برداری محور همدان چشین به میزان ۴ هزار و ۸۰۰ مترمکعب، ترانشه برداری و اصلاح نقاط حادثه خیز راه آبشینه با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب و راه‌های شمس آباد، حیدره و تقاطع تفریجان از جمله این اقدامات بوده است.

ابراهیم خانی ادامه داد: این نقاط در مباحث کارشناسانه و جلسات متعدد، به عنوان نقاط پر تصادف شناسایی و بر اساس شاخص تصادفات هر نقطه اولویت‌بندی شده است.

رییس راهداری شهرستان همدان همچنین اصلاح نقاط حادثه خیز با انجام عملیات خاک برداری، تعریض، ترانشه برداری و اصلاح شیار لرزاننده محور تهران تقاطع حاتم آباد، کوریجان قهاوند، کارخانه قند و دوربرگردان پارک علم و فناوری در محور تهران را از دیگر اقدامات انجام شده این اداره عنوان کرد.

این مسئول اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز پرتصادف همدان ملایر و قهاوند مرادبلاغی را از دیگر برنامه‌های در دستور کار این اداره برشمرد.

رییس راهداری همدان هدف از اجرای این طرح را ارتقا ایمنی محور‌ها و کاهش تصادفات بیان کرد و ابراز داشت: هر چند بهسازی برخی محور‌ها ضروری است و باید نسبت به آن اقدام جدی شود، اما بررسی تصادفات رانندگی نشان می‌دهد، دقت و مراقبت رانندگان نیز نقش چشمگیری در کاهش تصادفات دارد.

انتهای پیام/ د 

اصلاح نقاط حادثه خیز همدان 

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.