سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد 795 شغل پایدار با سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، با جذب سرمایه گذار، تاکنون زمینه اشتغال 795 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، زارعی ، معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: این تعداد شغل با سرمایه  141 میلیارد و 700 میلیون تومانی سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد شده است.

وی تعداد این سرمایه گذاران را 45 گروه اعلام کرد و افزود: 4 گروه از این سرمایه گذاران خارجی و از کشورهای افغانستان، ایتالیا و چین هستند.

زارعی گفت: هم اکنون حدود 13 واحد صنعتی و 18 دفتر خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و قطعه منفصله آن در ماهیرود مستقر و مشغول فعالیت هستند.

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اشاره به عقد قراداد 7 گروه سرمایه گذاری از اسفند پارسال تاکنون در این منطقه افزود: این سرمایه گذاریها شامل کارخانه آرد، 2 واحد تولید قطعات پلاستیکی در منطقه ویژه اقتصادی و 4 انبارکالا در قطعه منفصله است که راه اندازی آن 43 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 95 فرصت شغل به دنبال دارد.

زارعی گفت: از آغاز امسال هم با 3 گروه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حال رایزنی هستیم که با قطعی شدن آنها زمینه اشتغال بیشتر و تبدیل منطقه منفصله ماهیرود به بندر خشک فراهم می شود.

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی همچنین از ایجاد زیرساختهای این منطقه در سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد :خط انتقال گاز، برق و آب که دغدغه های اصلی سرمایه گذاران این منطقه بوده است، تا پایان امسال اجرا شود.

زارعی اشاره ای هم به بازگشایی درب صادراتی قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی در اسفند کرد و گفت: روزانه به طور میانگین 150 کامیون و تانکر ایرانی و 90 کامیون افغانی در این قطعه، تخلیه و بارگیری می شوند که بازگشایی این در، هزینه های ترانزیتی را کاهش داده است.

انتهای پیام/ک

ایجاد زیرساختهای منطقه ویژه اقتصادی بیرجند تا پایان سال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.