سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با اشاره به سفر دو روزه «عمران خان» به ایران

العربی الجدید: پاکستان به کمک ایران برای دور زدن تحریم‌ها آمده است

پایگاه قطری العربی الجدید در گزارشی به ابعاد سفر نخست‌وزیر پاکستان به ایران در سایه تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه العربی الجدید در گزارشی به ابعاد سفر نخست‌وزیر پاکستان به ایران پرداخت و آن را در راستای تلاش‌ها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان توصیف کرد.

در گزارش پایگاه قطری العربی الجدید آمده است: عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان روز یکشنبه در سطح هیئتی بلندپایه وارد ایران شد. این، نخستین سفر رسمی وی به ایران از زمان انتصاب او به سمت نخست‌وزیری به حساب می‌آید. عمران خان قرار است با مقامات عالی‌رتبه ایرانی از جمله رهبر معظم انقلاب و حسن روحانی، رئیس جمهور دیدار کند.

در ادامه این گزارش آمده است: این سفر در سایه شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شده و به همین علت، پرسش‌هایی را در خصوص علل و دلایل آن ایجاد می‌کند. پس از شکست هم‌پیمانان سنتی عربستان در انتخابات پارلمانی اخیر پاکستان، تهران امیدوار است در دوره عمران خان، پیشرفت چشمگیری در روابط دوجانبه دو کشور بوجود آید؛ خصوصا در سایه تأکیدات عمران خان بر اهمیت ارتباط با ایران و ضرورت توسعه آن. عمران خان در نخستین سخنرانی خود پس از پیروزی در انتخابات اعلام کرد کشورش به دنبال روابطی خوب و نیز حُسن همجواری با ایران است و دولت آینده، روابط خود را با ایران گسترش خواهد داد.

در ادامه این گزارش آمده است: این تمایل با متغیرهای جدیدی پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌های ایران در منطقه روبه‌رو شده است. اما عمران خان به ایران سفر کرد و این نشان دهنده آن است که تمایل وی به تقویت روابط، در مسیر اجراست، اما مسیری که  موانع و مشکلاتی دارد.

پایگاه قطری العربی الجدید همچنین اعلام کرد سفر نخست‌وزیر پاکستان به ایران در زمانی انجام شده است که تهران تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته و از این منظر، این سفر اهمیت ویژه‌ای برای ایران دارد؛ چرا که ایران به دنبال آن است راهبردی قوی در روابط دوجانبه با پاکستان ایجاد کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، تحریم ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.