«عمران خان»، سران رژیم صهیونیستی و هند را دو «ورشکسته اخلاقی» خواند که هیچ توجهی به قوانین بین‌المللی ندارند.

عمران خان: نتانیاهو و نارندرا مودی دو ورشکسته اخلافی هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان همزمان با برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی و در آستانه انتخابات پارلمانی هند، سران رژیم صهیونیستی و کشور هند را دو «ورشکسته اخلاقی» توصیف کرد و از شرکت‌کنندگان در این دو انتخابات خواست نسبت به انتخاب مجدد آن‌ها هوشیار باشند.

نخست‌وزیر پاکستان روز سه‌شنبه در توییتر خود نوشت: «هنگامی که سران اسرائیل و هند برخلاف قوانین بین‌المللی و قطعنامه شورای امنیت و حتی قانون اساسی خودشان، با اعلام آمادگی خود برای الحاق مناطق اشغالی کرانه باختری (فلسطین) و منطقه کشمیر (پاکستان) به سرزمین‌های اشغالی و هند، ورشکستگی اخلاقی خود را نشان می‌دهند آیا مردم‌شان احساس خشم نمی‌کنند و نسبت به پیروزی آن‌ها در انتخابات حساس نخواهند بود؟»

روز سه‌شنبه مراکز رای‌گیری در فلسطین اشغالی برای انتخاب ۱۲۰ نماینده کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) باز شد.

این انتخابات بیست و یکمین دوره انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی است و طبق آخرین نظرسنجی‌ها، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو و ائتلاف آبی و سفید به ریاست «بنی گانتز» از فرماندهان نظامی سابق رژیم صهیونیستی از بیشترین شانس برای پیروزی در این انتخابات برخوردارند.

انتخابات مجلس نمایندگان مردم هند (لوک سبها) از روز ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) در تاریخ‌های مختلف آغاز خواهد شد و نتایج آراء در ۲۳ ماه مه (۲ خرداد) اعلام می‌شود. در این انتخابات نامزد‌ها برای ۵۴۳ صندلی رقابت می‌کنند و هر حزبی دست‌کم به ۲۷۲ کرسی احتیاج دارد تا اکثریت مجلس را به دست آورد.

در این دوره نزدیک به ۹۰۰ میلیون از مردم هند می‌توانند رأی بدهند که باید در یکی از ۹۳۰ هزار مرکز رأی‌گیری، رأی خود را به صندوق بیاندازند.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و حزبش «بهاراتیا جاناتا» شانس اول پیروزی در این انتخابات را دارند. مودی و حزبش به دنبال تکرار پیروزی در سال ۲۰۱۴ هستند. رائول گاندی، رهبر قوی‌ترین حزب مخالف در مجلس، جدی‌ترین رقیب مودی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار