سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر نقش آفرینی روحانیون در توسعه خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی بر نقش تاثیرگذار علما و روحانیون در توسعه همه جانبه استان تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  معتمدیان  استاندار خراسان جنوبی در نشست هم اندیشی علما و فضلای خراسان جنوبی مقیم قم گفت: متاسفانه این استان در کشور به خوبی معرفی نشده است و تنها چهره‌ای که از خراسان جنوبی معرفی شده، محرومیت است در حالی که هر نقطه از خراسان جنوبی ظرفیت‌های بی نظیری دارد، ولی ما نتوانستیم این ظرفیت‌ها را با صدای واحدی به سراسر کشور معرفی کنیم.

وی افزود:با توجه به محدود بودن اعتبارات استانی، تمام تلاش ما این است که با معرفی استان، سهم بیشتری از بودجه‌های ملی کسب کنیم و در این راه علما و روحانیون می‌توانند کمک زیادی بکنند تا گام‌های بلندی برای توسعه همه جانبه استان بر داریم.

استاندار با اشاره به سفر سال گذشته نوبخت به خراسان جنوبی گفت: پنج هزار میلیارد تومان در یک برنامه دو ساله برای توسعه همه جانبه استان هزینه می‌شود که ۲۰۰ میلیون دلار آن برای ایجاد اشتغال پایداردر روستا‌ها و فرآوری و بسته بندی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

معتمدیان تکمیل طرح زنجیره گوشت شتر را از طرح‌های کلان دولت در خراسان جنوبی دانست و گفت: با اعطای تسهیلات، اصلاح نژاد و وارد کردن شتر، بتوانیم از این ظرفیت مهم بهره ببریم.

وی درخصوص محور ماهیرود- فراه هم گفت: ۶۰ کیلومتر این مسیر آسفالت شده و ۶۰ کیلومتر هم زیرسازی شده است که بهره برداری از آن تحول بزرگ ترانزیتی در استان ایجاد می‌کند.

استاندار اشاره‌ای هم به سفر‌های خود به شهرستان‌های استان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم خروجی سفر‌های شهرستانی رضایت مردم را بدنبال داشته باشد.

معتمدیان تامین آب را مهمترین خواسته مردم دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه‌های میان مدت مانند اجرای بند‌های خاکی و توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و همچنین طرح‌های بلند مدت مانند انتقال آب از چابهار و بهره گیری از آب‌های ژرف، منابع آب پایداری برای استان تامین کنیم.

وی گفت: در مسیر توسعه نیازمند مشاوره و همفکری علما و روحانیون هستیم.  

در ادامه تعدادی از روحانیون دیدگاه‌ها و راهکار‌های خود را برای توسعه زیر ساخت‌ها و سرمایه گذاری‌های معدنی و کشاورزی ارائه کردند.

مهار سیلاب‌ها و جلوگیری از هدر رفت آب آن، فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی، حمایت از مشوق‌های سرمایه گذاری، افزایش جمعیت دام، استفاده از نیرو‌های بومی در پست‌های مدیریتی، تقویت بازارچه‌ها، ایجاد کشتارگاه شترمرغ و نگاه عادلانه در توزیع اعتبارات بین شهرستان‌ها از جمله درخواسته‌های حاضران از استاندار بود.

انتهای پیام / ط آ

نشست استاندار با روحانیون مقیم قم

برچسب ها: استانداری ، روحانیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.