سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نخستین دمای ۴۰ درجه سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۹۸

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار در سال جاری بیشینه دمای سه شهر استان به ۴۰ درجه سلسیوس و بیشتر از آن رسید.

محمود دیانتی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه دمای شهر‌های زرآباد، نیکشهر و قصرقند به ۴۰ تا ۴۱ درجه سلسیوس رسید و گرمترین روز‌های این شهر‌ها را از ابتدای سال تا کنون رقم زد.

وی افزود: در سایر شهر‌های استان نیز افزایش دما در چند روز اخیر ملموس بوده است، برای نمونه شنبه گذشته زابل و هامون در شمال استان با دمای ۳۹ درجه سلسیوس گرمترین شهر‌های استان شدند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: روز گذشته با شمالی شدن جریانات قدری دمای هوای شمال استان کاهش یافت و سبب شد تا امروز هیرمند، زابل و زهک با کمینه دمای ۱۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهر‌های استان شوند.

دیانتی در ادامه از وزش باد شدید در زاهدان و نواحی مرکزی استان اشاره کرد و گفت: امروز وزش باد شدید زاهدان و برخی نواحی مرکزی، نوار غربی و شرقی را فرا می‌گیرد به طوریکه وزش باد در نقاط مستعد سبب خیزش گردوغبار و کاهش دید افقی می‌شود.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: روز سه شنبه بر شدت وزش باد در زاهدان و نواحی مرکزی و غربی استان افزوده می‌شود به طوریکه انتظار خیزش گردوغبار و کاهش شدید دید افقی در برخی محور‌ها انتظار می‌رود.

انتهای پیام/گ

ثبت نخستین دمای ۴۰ درجه سیستان و بلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.