سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت آشنایی با سواد رسانه ای و بصیرت افزایی در مورد این فضا

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت آشنایی با سواد رسانه‌ای و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در مورد فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی،در اختتامیه دومین دوره استانی تربیت راهنمایان فضای مجازی با اشاره به نا امن و پرمخاطره بودن فضای مجازی گفت: داشتن سواد فضای مجازی به ما کمک می‌کند تا از این فضا به صورت بهینه استفاده کنیم و آسیب‌های آن را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در اثر نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی، زمینه بروز رفتار‌های ناهنجار و نادرست فراهم می‌شود گفت: شناساندن درستی از نادرستی رفتار‌ها در فضای مجازی از ضروریات است.

وی همچنین همه کاربران و افسران سایبری و فعالان فضای مجازی را به رعایت تقوا، رعایت اخلاق و انصاف، رعایت انقلابی گری و عدالت خواهی در انتشار مطالب در فضای مجازی دعوت کرد.

آل هاشم با اشاره به اینکه فضای مجازی عرصه تقابل اسلام و استکبار است تاکید کرد: این فضا زمینه را برای خودسازی، تمدن سازی ذکر شده در بیانیه گام دوم انقلاب و افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در این فضا فراهم می‌کند.

دومین دوره استانی تربیت راهنمایان فضای مجازی به مدت ۳ روز به همت دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج و با شرکت ۷۳ نفر برگزار شد که آینده پژوهی فضای مجازی و رویکردها، مبانی سواد رسانه‌ای و رژیم مصرف فضای مجازی، مدیریت رسانه و فضای مجازی در خانواده، اعتیاد اینترنتی و خودتنظیمی و درمان، حقوق و جرایم سایبری، مطالعات و سواد بازی‌های تلفن همراه و رایانه از جمله مباحث ارائه شده در این دوره بود.

 

انتهای پیام/

اختتامیه دومین دوره استانی تربیت راهنمایان فضای مجازی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.