عضو شورای عالی فضای مجازی گفت:هر صفحه مجازی می‌تواند به اندازه احزاب سیاسی کهنه کار، افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ظهر امروز در همایش «فصل وصل» فعالان انقلابی فضای مجازی آذربایجان شرقی، با اشاره به رویش‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: با مقایسه ریزش‌ها و رویش‌ها، به این نتیجه می‌رسیم که ریزش‌ها تعداد اندکی هستند که به چشم نمی‌آیند و رویش‌های زیادی را در انقلاب اسلامی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه باید آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی در خصوص نقاط ضعف از موضع قدرت باشد که برای حیات و پویایی ضرورت دارد افزود: در فضای مجازی علیه انقلاب کار‌های متعددی انجام می‌شود لذا باید با آسیب شناسی و پر کردن خلاء‌ها انقلاب باید پرطراوت‌تر از همیشه به مسیر خود ادامه دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت فضای مجازی، اهمیت فضای مجازی را به اندازه انقلاب اسلامی دانست و گفت: در این ۴ دهه از انقلاب اسلامی، باید از تجربه مهندسی در «آبخیزداری» در همه امورات از جمله فضای مجازی استفاده کرد.

وی ارتباط آبخیزداری با فضای مجازی را تشریح کرد و گفت: یک سری اقدامات مهندسی و عمرانی برای جلوگیری از هدررفت منابع آبی، مدیریت منابع آبی و جلوگیری از فرسایش خاک است که با نام آبخیزداری مطرح می‌شود و می‌توانیم از این تجربه در فضای مجازی برای با هم کار کردن، اتحاد و کارِ گروهی و در نتیجه سیل آسا حرکت کردن، استفاده کنیم چراکه توانمندی‌های فردی ما مثل باران است و در صورت تجمیع این آب در پشت سد‌های کوچک، بیشترین بهره را می‌توانیم داشته باشیم.

ضرغامی با تاکید بر اینکه حرکت حساب شده هر نفر در فضای مجازی به اندازه هزاران نفر اثرگذار است، ابراز داشت: هر صفحه مجازی می‌تواند به اندازه احزاب سیاسی کهنه کار، افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد، کار شبکه‌ای این موضوع را بسیار اثربخش‌تر می‌کند و انقلاب را باگام‌های بلند به پیش ببرد و یا اگر درست حرکت نشد، این باران به سیل مخرب تبدیل می‌شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه، کار فردی را دارای آثار کمتری دانست و گفت: آتش به اختیاری فردی لازم است، ولی کافی نیست، لذا باید به کار شبکه‌ای و مجموعه‌ای پایبند باشیم.

وی با تاکید براینکه باید بر مسائل اصلی روز «تمرکز» شود که این تمرکز «کولاک» می‌کند، تصریح کرد: اگر همه با هم در یک موضوع با قرائت‌های مختلف تمرکز کنیم، حتما دشمن در این حوزه شکست خواهد خورد. رنگ بندی‌ها و نظرات مختلف مانند نورپردازی با هم زیبا هستند و باید همه باهم یک حرکتی را آغاز کنیم.

ضرغامی خاطرنشان کرد: قرائت شخصی افراد باید حفظ شود، ولی همه با هم تمرکز کنند تا در میدان پیروز شوند، اما بعضاً در فضای مجازی بر روی مسائلی تمرکز می‌شود که زمین دشمن است که نیازمند هوشیاری و برنامه ریزی دقیق با تمرکز بیشتر است. باید به صورت ارتش سایبری کار‌ها را پیش ببریم تا اهداف انقلاب را پیاده کنیم، اگر این کار را نکنیم، ضرر می‌کنیم چراکه دشمن با شبکه سازی حرکت می‌کند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه حمله علیه ایران در فضای مجازی از سوی «عربستان، اسرائیل و آمریکا» هدایت می‌شود گفت: در فضای مجازی به محض اینکه فرد انقلابی پیامی منتشر می‌کند، یک هجمه با اسامی مستعار و فیک با کامنت‌ها و... منتشر می‌کنند که بخش زیادی از این پیام‌ها با پول آن‌ها پشتیبانی می‌شود.

وی با هشدار به فعالان فضای مجازی مبنی بر توجه به همراهی افکار عمومی، تصریح کرد: اگر موضوع خوبی انتخاب شود، افکار عمومی پشتوانه آن پیام می‌شوند، ولی سوژه منفی هم بازتاب منفی خواهد داشت و باید مراقب بود.

ضرغامی در ادامه، سبکِ حرف زدن و رفتار آل هاشم را در فضای مجازی به عنوان الگو معرفی کرد و گفت: به برکت فضای مجازی، این سبک رفتار در حال عمومیت یافتن است و باید روحانیون هم بهره‌گیری از فضای مجازی را بیاموزند.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما، در پایان با تاکید بر اینکه باید شبکه‌ای حرکت کرد و در موضوعات مهم حرکت جمعی داشته باشید ابراز داشت: پا گذاشتن بر منافع فردی مهم است و حرکت جمعی با ادب و ادبیات خوب بسیار مهم است. باید دانش رسانه‌ای و سایبری را ارتقا داده و در حرکت جمعی تجربیات را منتقل کنیم.

انتهای پیام/ی

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تبریز

برچسب ها: فضای مجازی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.