معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، یاس و ناامیدی را خطرناک ترین موضوع اجتماعی کشور و استان خواند که باید تمامی ارکان جامعه برای احیای امید تلاش کنند.

امیدآفرینی اولویت همه برنامه های اجرایی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رحیم شهرتی‌فر معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی،روز پنجشنبه در همایش صیانت و گفتمان ‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان جزو برنامه‌های اساسی دولت و تشکل‌های مردمی است، افزود: امیدآفرینی در جامعه که عامل اصلی حرکت و پویایی افراد جامعه بهجوانان است، باید در اولویت تمامی برنامه ها قرار بگیرد.


وی اظهار داشت: توجه به علت‌های ابتلای جوانان به اعتیاد و استفاده از روش‌های صحیح علمی برای مقابله با اعتیاد ضروری است و باید توجه داشت که بین مشارکت اجتماعی و سرمایه اجتماعی رابطه مستقیم وجود دارد و توانمندسازی عموم مردم یکی از با ارزش‌ترین سیاست‌های در این راه است.


شهرتی فر، آموزش و اطلاع رسانی را از مهم‌ترین راهکارها برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: باید مخاطرات اعتیاد به مردم در مدارس، دانشگاه‌ها و کارخانه‌ها گوشزد شود و آگاهی مردم در مورد اعتیاد افزایش یابد.


به گزارش ایرنا، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این همایش با بیان اینکه 25 درصد جمعیت کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر آسیب‌های ناشی از اعتیاد هستند، گفت: درمان معتادان، نیازمند حضور جدی خیرین و سازمان های مردم نهاد است.


بهروز مهدوی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات اساسی در امر مبارزه با اعتیاد، اظهار کرد: امروزه تجارت مواد مخدر در دنیا از نظر گردش مالی با تجارت نفت، اسلحه و گردشگری برابری می‌کند و در حال حاضر اعتیاد به عنوان چهارمین شوک هزاره سوم مطرح است.


وی موادمخدر و روانگردان‌ها را ابزار سیاسی و اقتصادی نظام سلطه دانست و گفت: کاهش سن اعتیاد به مواد مخدر، افزایش تولیدات صنعتی و شیمیایی، بهره‌گیری از شبکه‌های سایبری و ماهواره‌ای برای تخریب نهاد خانواده از جمله برنامه‌های دشمن در این راستا به شمار می‌رود.


مهدوی افزود: افزایش دسترسی به خدمات درمانی، بازتوانی و کاهش آسیب، کاهش 25 درصدی نرخ شیوع اعتیاد و افزایش 25 درصدی نرخ جذب و پوشش درمان، افزایش 100 درصدی مانایی در بحث درمان، کاهش 25 درصدی نرخ مرگ و میر ناشی از اعتیاد و افزایش 25 درصدی حرفه‌ آموزی از اهداف مدنظر در سند ملی مبارزه با مواد مخدر است.

 

انتهای پیام/

 

امیدآفرینی اولویت همه برنامه های اجرایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.