سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار ۱۵۵ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی

۱۵۵ نفر مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، رکنی، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در راستای اجرای طرح استقرار ۱۵۵ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی خودبازرسی درون کارگاهی، پارسال برای ۲۱۱ نفر افراد معرفی شده از سوی کارفرما‌ها به عنوان مسئول ایمنی، پرونده افراد تشکیل و برای توانمند سازی این افراد ۱۱ هزار و ۸۱۶ نفر ساعت آموزش‌های ایمنی برگزار شد.

وی افزود: از بین افراد معرفی شده ۱۵۵ نفر موفق به اخذ گواهی تایید صلاحیت شده اند که امسال در کارگاه‌های تولیدی استان مستقر شدند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: رویکرد اساسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای توسعه فرهنگ ایمنی، بهبود شرایط محیط کار و کاهش حوادث ناشی از کار، استفاده از مدل خودبازرسی دورن کارگاهی است.

وی ادامه داد: در این مدل، کارفرما ملزم به بکارگیری یک نفر نیروی واجد صلاحیت با عنوان مسئول ایمنی است که انتخاب مسئول ایمنی بر اساس مدرک تحصیلی، سوابق آموزشی ایمنی، سابقه کار و تعداد کارگران کارگاه و مطابق با آیین نامه ابلاغی است.

رکنی گفت: مهمترین وظیفه مسئول ایمنی تهیه و تدوین خط و مشی ایمنی کارگاه و تدوین برنامه شناسایی خطرات و ارزیابی خطر در کارگاه است.

انتهای پیام / ط آ

۱۵۵ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی استقرار یافتند

 

برچسب ها: وزارت کار ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.