۶ کارگاه ناایمن تعطیل شدند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از تعطیلی و توقف فعالیت ۶ کارگاه ناقض قوانین و مقررارت ایمنی در هشت ماه گذشته خبر داد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در ۸ ماه گذشته چهار هزار و ۹۱۵ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول ماده ۸۵ قانون کار در قالب بازرسی‌های ادواری و موردی از این کارگاه‌ها انجام و در مجموع منجر به صدور چهار هزار و ۶۰۰ مورد ابلاغیه رفع نقص شده است.

اشرفی افزود: از مجموع بازرسی‌های انجام شده، سه هزار و ۶۶۴ مورد مربوط به آیتم ایمنی و حفاظت فنی و هزار و ۲۹۳ مربوط به آیتم پیگیری حقوق، مزایا و بیمه کارگران بوده که از سوی بازرسان کار استان مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته است.

وی با اشاره به مبنای مسئولیت کارفرمایان درقبال خسارت به کارگران درمحیط کار از تعقیب کارفرمایان متخلف از عدم اجرای قوانین ومقررات به تعداد ۱۷ کارگاه و درخواست تعطیلی وتوقف فعالیت تعداد ۶ کارگاه ناقض قوانین و مقرارت ایمنی در راستای اعمال ماده ۱۰۵ قانون کار و پیشگیری از بروزحوادث شغلی خبر داد.

اشرفی گفت: بازرسی‌های ادواری و موردی از کارگاه‌های موضوع ماده ۸۵ قانون کار، برای نظارت برحسن اجرای قانون کار و مسائل مرتبط با ایمنی و حفاظت فنی و با هدف تامین ایمنی، حفظ و صیانت ازکارگران و مسائل مرتبط با حقوق و مزایای قانونی کارگران شاغل در این کارگاه‌ها توسط بازرسان کار انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.