سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید لاوروف بر اهمیت بهبود روابط ایران و کشور‌های عربی

وزیر خارجه روسیه در حاشیه پنجمین نشست «انجمن همکاری‌های روسیه-عرب» بر لزوم بهبود روابط ایران با کشور‌های عربی منطقه تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز سه شنبه در پنجمین نشست «انجمن همکاری‌های روسیه-عرب» بر لزوم بهبود روابط ایران با کشور‌های عربی منطقه تأکید کرد.

این نشست با شرکت وزرای خارجه ۱۴ کشور عربی و حضور لاوروف در مسکو، پایتخت روسیه، برگزار شد.

انجمن همکاری‌های روسیه-عرب سال ۲۰۰۹ میلادی به طور رسمی آغاز به کار کرد.

وزیر خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی پس از پایان این جلسه گفت: شرکت کنندگان در این نشست بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای ریشه کن کردن تروریسم و افراط گرایی ایدئولوژیک در منطقه تأکید کردند.

لاوروف افزود شرکت کنندگان در این نشست همچنین به‌کارگیری اقدامات مختلف برای تضمین صلح و امنیت در منطقه خلیج فارس را بررسی کردند. وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: در این زمینه طرح معروف روسیه برای شفاف سازی و ایجاد اعتماد میان کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران را خاطرنشان کردیم.

لاوروف در ادامه گفت: بیانیه‌ای که امروز آن را تأیید کردیم بر اهمیت عادی سازی و توسعه روابط میان کشور‌های عربی و ایران در جهت حفظ صلح و امنیت منطقه تأکید می‌کند. وزیر خارجه روسیه افزود: فکر می‌کنم این یک تصمیم خیلی مفیدی بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.