سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتا استان ایلام عنوان کرد؛

کلاهبرداری در پوشش موسسه خیریه در ایلام

رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان در پوشش موسسات خیریه در ایلام خبر داد.

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: در پی رصد کارشناسان و اخبار واصله به این پلیس مشخص شد فرد یا افرادی با تبلیغ در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی به سیل زدگان در قالب موسسات خیریه می‌کنند.

رییس پلیس فتا ایلام افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و با هماهنگی مقامات محترم قضایی، با بررسی‌های فنی و تخصصی و با شگرد‌های اطلاعاتی و پلیسی متهم شناسایی شد.

وی ادامه داد: متهم با سوء استفاده از وضعیت موجود در کشور در اثر بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل اقدام به کلاهبرداری نموده و توانسته بود در مدت کوتاهی مبالغ و اجناسی را از شهروندان جمع‌آوری کند که خوشبختانه با ورود و پیگیری‌های سریع همکاران ما در پلیس فتا کلیه اجناس توقیف و تحویل نهاد‌های مربوطه گردید.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه پس از تکمیل تحقیقات و روند کلیه مراحل اداری متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، اظهار کرد: هموطنان عزیزی که قصد شرکت در فعالیت‌های خیرخواهانه یا کمک به موسسات خیریه را دارند، ابتدا تبلیغاتی که در فضای مجازی می‌شود را بررسی و پس از اطمینان از صحت موضوع و شناسایی هویت گردانندگان مراکز اطلاع رسانی کمک‌های خیرخواهانه خود را ارسال کنند.

وی یادآورشد:هموطنان عزیز در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام نمایند.

انتهای پیام/ د

کلاهبرداری از شهروندان ایلامی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.