رئیس پلیس فتا ایلام از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد صفحه جعلی در اینستاگرام به نام یکی از شهروندان و انتشار تصاویر خصوصی وی خبر داد.

هتک حیثیت همکلاسی با طراحی صفحه جعلی در اینستاگرام

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: در پی ارجاع یک پرونده با موضوع مزاحمت و هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام ازسوی مقام قضایی به این پلیس،اقدامات جهت شناسایی عامل یا عاملان در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان کرد: با انجام اقدامات فنی لازم،متهم که همکلاسی شاکی بود مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن مواجهه با مستندات و ادله کافی پلیس، به جرم خود اقرار کرد و انگیزه خود را انتقام جویی و تسویه حساب شخصی بیان کرد؛در این راستا متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ جمالی افزود:در تحقیقات انجام شده از متهم مشخص شد، وی به واسطه رابطه دوستانه‌ای که با شاکی داشته به گوشی و اطلاعات آن دسترسی پیدا کرده و با سوء استفاده از تصاویر و فیلم‌های خصوصی آن اقدام به ساخت صفحه‌ای جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده است.

وی با اشاره به تهدیدات شبکه‌های اجتماعی خارجی اضافه کرد: کاربران دقت داشته باشند که عکس‌های شخصی خود را در سایت‌های عمومی،تلفن همراه و یا دیگر تجهیزات الکترونیکی و شبکه های اجتماعی ارسال نکنند .

رئیس پلیس فتا ایلام در پایان با اشاره به اینکه پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد ، از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/ د

هتک حیثیت در اینستاگرام

برچسب ها: فضای مجازی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.