سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود دارو در همدان به حداقل رسید

  مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه ابن سینا همدان گفت: با توجه واتکا به تولیدات داخلی کمبودهای دارویی به حداقل ممکن رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  مرضیه مساعد  مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه ابن سینا همدان اظهار داشت: تدابیر لازم برای تامین فرآورده‌های دارویی به‌کار بسته شده تا درمان دارویی با مشکل روبه‌رو نشود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی موجود و با تلاش در عرصه نظام دارویی و توجه به تولیدات داخلی سعی بر این است که کمبودهای دارویی را به حداقل ممکن برسانیم.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه ابن سینا همدان با بیان اینکه در سال گذشته به طور مقطعی با کاهش دارو روبه‌رو بودیم و برخی بیماران برای تهیه دارو مجبور بودند به استان‌های دیگر بروند ابراز کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده سهمیه دارویی استان از زمستان سال گذشته افزایش یافته است.

مساعد گفت: تولید فرآورده‌های دارویی بر اساس استانداردهای معتبر انجام می‌شود و در تمامی مراحل تولید به طور مرتب این استانداردها ارزیابی و مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پس از عرضه دارو به مراکز درمانی و داروخانه ها نیز کیفیت فرآورده‌های دارویی رصد می‌شود افزود:در حال حاضر  عمده فرآورده‌های دارویی تولید داخل بوده و فرآیند درمان بیشتر با داروهای تولید داخل انجام می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

کمبود دارو در همدان کاهش یافت

برچسب ها: علوم پزشکی ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.