سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت سیر در سطح ۶۹۰ هکتار از مزارع منطقه شهداد کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت محصولات زراعی در بخش شهداد از جمله سیر، برداشت این محصول در سطح ۶۹۰ هکتار از اراضی زراعی بخش در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مسعودی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: عملکرد محصول در واحد سطح بطور متوسط ۴۵ تن سیر تازه همراه با شاخ و برگ است که پیش بینی تولید حدود ۳۱ هزار تن محصول در سطح ۶۹۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه در زمان برداشت محصول سیر در طول مدت ۵۰ روزه  به طور متوسط روزانه ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم به امر برداشت مشغول خواهند بود؛ افزود:مصارف این محصول قسمتی در بازار شهرستان و بقیه محصول به سمت سایر استان‌های کشور و در صورت فراهم شدن شرایط صادرات و بازار فروش به کشور‌های حاشیه دریای خزر و عمدتا روسیه صادر می‌شود.

وی  از مهمترین مزایای کشت این محصول را کیفیت بالا و عطر و طعم خاص آن، عملکرد مطلوب در واحد سطح، برداشت محصول در شهداد زودتر از سایر نقاط کشور، در صورت تعادل قیمت در بازار میزان درآمد قابل قبول و مناسب، اشتغال زایی در بخش در طول مدت برداشت عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان مشکلات کشت این محصول را در منطقه نبود بازاریابی و قیمت مناسب در زمان برداشت، وجود دلال و واسطه‌های فروش در قبل و هنگام برداشت، عدم خرید حمایتی از سوی ارگان‌ها و انجمن‌ها و اتحادیه‌های مختلف، نبود سردخانه برای نگهداری مواد غذایی به خصوص محصول سیر، نبود سرمایه گذار در منطقه برای ایجاد و احداث صنایع تبدیلی و فرآوری و بسته بندی این محصول اعلام کرد.
انتهای پیام/ی

نبود صنایع تبدیلی برای بسته بندی سیر در شهداد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.